W95 a Warp

Josef Krob jokr at manwe.phil.muni.cz
Fri Oct 20 14:52:36 CET 1995

At 13:14 20.10.1995 +0100, you wrote:

>Podstatnou vyhodou OS2 oproti Windows je samozrejme to, ze OS2 je absolutely
>Microosoft free. Takze napriklad nastavit DPMI memory limit, nebo pocet
>soucasne otevritelnych poli files, pro aplikaci, coz je pro TeX potreba je
>velmi snadne. Ve windows je potreba editovat mene prehledne .pif soubory.

Coz ovsem plati pro W 3.11, nikoli vsak pro W95, kde se tyto parametry
nastavuji jeste o neco pohodlneji nez v OS2. (Nabidka je napr. svazana primo
s oknem aplikace v jejim nenu).

U obou systemu mi vadi jejich arogantni vztah ke kodovym strankam cestiny.
W95 tu svoji (podle referenci, zadne osobni zkusenosti) nuti i dosovskym
aplikacim
a pro cp1250 dosud nikdo nenapsal tcp tabulku, aby bylo mozno vytvorit
format, ktery by rozumnel windowsi cestine. Existuje vsak shell TeXu pro
Windows (3.11), ktery kasle na win. cp1250 a uklada text v dosovskem
kodovani, v mem pripade v kamenictine. Klavesnice CS -US lze prepinat
klavesovou kombinaci. Lze take upravit binarni ovladac klavesnice
(odzkouseno, pouzivano), tak aby byl cesky a soucasne mel potrebne znaky (\,
{,} aj.) na originalnich mistech.

U Warpu - kdyz si napr. vsimnete originalni klavesnice IBM, neznaji opet nic
jineho nez Latin2 (cp852), ale navic na jejich klavesnici vubec nenajdete
napr. samostatnou klavesu pro znak BACKSLASH, tj. \, coz je znak  pro TeX
dost dulezity, myslim.  \ je pouze jako pravyALT-Q. Pri zavedeni vlastnich
obraz. a klav. ovladacu (chcete-li kamenictinu) jste odsouzeni k
celobrazovkovemu rezimu.
OS2 navic sam o sobe nema prepinani klavesnice CS - US jinak nez
a) nejakym sarivari programem tretiho vyrobce
b) spustenim dos okna a napsanim keyb cz (resp. keyb us), coz sice jde
zautomatizovat, ale ...

Stabilnost a solidnost mluvi pro Warp, pohodli - tot otazka velmi subjektivni,
Sam se rozhoduji podobne, a tak velmi rad uvitam vsechny dalsi nazory a ohlasy.
Treti moznost je Windows NT. Ctvrta Linux, ...

Pro W 3.11 je chod TeXu zcela vyresen a je mozne okamzite pracovat s
jakymkoli kodovanim, jehoz odpovidajici format jste schopni si vytvorit. Vse
bezi v oknech, lze editovat, kompilovat a prohlizet soucasne. Pokud to nekdo
dokaze.
To posledni plati i pro Warp a ve spolehlivejsi podobe, ovsem pri praci s
cp852.
Osobne bych byl moc rad, kdyby mi me vyhrady vuci Warpu a cp atd. vyvratil.
Sel bych si ho asi koupit. Takto jsem velmi spokojen s TeXem pod WfW.

Josef Krob

           Josef Krob            jokr at phil.muni.cz
                                 jokr at manwe.phil.muni.cz