W95 a Warp

Va'clav Studeny' studeny at ipm.cz
Fri Oct 20 13:14:43 CET 1995

>Srdecne zdravim vsechny.
>
>Mohl by mi, prosim, nekdo podat informace o moznostech a pripadne o svych
>zkusenostech s provozovanim emTeXu, pripadne PostScriptu (GhostScript)
>pod Windows95 a OS/2 Warp. Chceme totiz koupit novy pocitac a rozhodovat se
>bude patrne mezi temito dvema operacnimi systemy. Uvital by i dalsi
>informace o chodu DOS a W3.1 aplikaci pod temito systemy. Precetl jsem sice
>o tom par clanky, ale osobni zkusenosti jsou nekdy k nezaplaceni.
>
>Jiri Zelinka

 Zdravim,
Mohu vam podat svou osobni zkusenost s interakci TeXu s OS2 jakkoliv je
chuda a mala.

Prvnim problemem, ktery jsem musel vyresit bylo, aby se soubory s extenzi
.tex otevirali programem TeXmenu (kdyz na ne kliknu mysi). Problem, ktrery
mi vznikal byl ten, ze se do konfiguraci prepisovala se jmenem souboru i
cela cesta a nektere aplikace, ktere TeXmenu spousti --- uz si to presne
nepamatuji -- ji zkracovali na osm znaku, takze pak chteli pracovat s uplne
jinymi soubory. Toto jsem vyresil programkem v perlu, ktery mi napsal jeden
pritel a kterym nyni oteviram vsechny TeXove zdroje v OS2. (Timto jej nabizim).

Druhym problemem je to, ze Matesovy prohlizece .dvi souboru pro dos nelze
spoustet v okne a tak se musi spúoustet pres celou obrazovku, coz je trochu
neprijemne: clovek by chtel, tak jak je zvyklky z MacIntoshu v jednom okne
editovat a ve druhem kompilovat  a ve tretim si prohlizet vysledek a mit je
na obrazovce pekne vedle sebe.

Tato vec by se myslim dala odstranit, protoze mam pocit, ze  existuji E. M.
prohlizece pro OS2.

Poslednim problemem mne nejasneho puvodu je, ze matesovy ovladace tiskarny
pro dos v OS2 tu a tam zatuhnou. Jeste ze ma  OS2  multitasking preemptivni
a tak lze zatuhlou  aplikaci zastavit.

Zatim jako nejvetsi vyhoda se mi jevilo to, ze prave diky preemptivnimu
multitaskingu mohu soucasne s tiskem, byt Matesovym programem, ktery me v
nekterych pripadech zdrzoval nekolik hodin, delat na pocitaci neco uplne jineho.

Podstatnou vyhodou OS2 oproti Windows je samozrejme to, ze OS2 je absolutely
Microosoft free. Takze napriklad nastavit DPMI memory limit, nebo pocet
soucasne otevritelnych poli files, pro aplikaci, coz je pro TeX potreba je
velmi snadne. Ve windows je potreba editovat mene prehledne .pif soubory.

. . . atd atd