import TeX

Miroslav Lycka mik at ISIBrno.Cz
Thu Oct 5 16:50:41 CET 1995

* 1) Moji pratele, kteri vydavaji knizky, by radi publikovali nejake
* odborne teologicke texty (proto ta rectina), ktere jsou napsane v
* TeXu. Problem je v tom, ze oni TeX neumi a nejsou na redakci TeXovych
* dat zavedeni. Proto by kvuli korekturam atd. radi konvertovali texty
* do nejakeho formatu, ktery umeji zvladnout, nejradeji zmineneho
* WordPerfectu. Pritom je pro ne dulezite spravne konvertovat ruzne
* exoticke symboly, ale nejde tu tolik o celkove formatovani nebo napr.
* vzorce.

Tohle by se mozna opravdu dalo zvladnout importem TeXoveho zdrojaku
s naslednou editaci prislusnych TeXovych prikazu. Slusne editory
to udelaji globalne v celem textu a jeste slusnejsi maji moznost
nechat vstoupit prikazy ze souboru. Takze by se pak zadal napr.
prikaz: Nahrad globalne vsechny vyskyty retezce \alpha kodem pro
pismeno alfa. Lepsi reseni mi neni znamo.

* 2) Jini moji pratele maji zase problem s redakci textu tluste knihy,
* kterou nasnimali pomoci OCR a radi by se pokusili o nejakou
* automatickou nebo poloautomatickou rekonstrukci. Jednim z moznych
* cilu zde by byla i rekonstrukce casti formatove informace. V teto
* souvislosti jsem se zacal zajimat o syntax ruznych textovych formatu.
* Odtud muj dotaz po formatu (tim myslim syntaxi) TeXoveho zdrojoveho
* textu.

Tady bych doporucil obratit se na existujici TeXovou literaturu, napr.
Jemny uvod do TeXu Michaela Dooba nebo nedavno vydany LaTeX pro zaca-
tecniky Jiriho Rybicky. Jak se k nim dostanete Vam nejlepe poradi
ucastnici tohoto listu z vedeni CSTUGu. O druhe uvedene knize lze
najit na nastence UVT MU, ze ji lze objednat ve vydavatelstvi Konvoj,
Berkova 22, Brno. Na teto adresa je ovsem normalni rodinny domek, kam
jsem se pres den nedozvonil. :-(

                                                     Miroslav Lycka

|  Miroslav Ly'c~ka                          | Internet: lycka at isibrno.cz  |
|  Academy of Sciences of the Czech Republic |             mik at isibrno.cz  |
|  Institute of Scientific Instruments    | BITNET: LYCKA at CSBRMU11.BITNET  |
|  Kralovopolska 147                      | tel: +42-5-41321246, ext. 261  |
|  CZ-612 64 Brno, Czechland              | fax: +42-5-746664 or 41211168  |