import TeX

Borivoj Tydlitat Tydlitat at merlin.cz
Thu Oct 5 11:41:15 CET 1995

> * Dobry den,
> *
> * prosim, nevite nekdo o nejakem nastroji pro import textu ve formatu
> * Tex do nektereho z beznych DOSovskych nebo Wokennich editoru
> * (WinWord, WordPerfect) ? Muze to byt i komercni produkt, potreboval
> * bych ale, aby to umelo spravne napr. recke (a nejlepe i hebrejske)
> * symboly.
>
> Jsa TeXistou, tuto moznost nepotrebuji, proto na tuto cast odpovedet
> neumim.
>
> * Taky bych potreboval nejaky (treba i velmi castecny) popis formatu
> [...]

Dekuji za odpoved. Jde mi vlastne o dve ruzne veci:

1) Moji pratele, kteri vydavaji knizky, by radi publikovali nejake
odborne teologicke texty (proto ta rectina), ktere jsou napsane v
TeXu. Problem je v tom, ze oni TeX neumi a nejsou na redakci TeXovych
dat zavedeni. Proto by kvuli korekturam atd. radi konvertovali texty
do nejakeho formatu, ktery umeji zvladnout, nejradeji zmineneho
WordPerfectu. Pritom je pro ne dulezite spravne konvertovat ruzne
exoticke symboly, ale nejde tu tolik o celkove formatovani nebo napr.
vzorce.

2) Jini moji pratele maji zase problem s redakci textu tluste knihy,
kterou nasnimali pomoci OCR a radi by se pokusili o nejakou
automatickou nebo poloautomatickou rekonstrukci. Jednim z moznych
cilu zde by byla i rekonstrukce casti formatove informace. V teto
souvislosti jsem se zacal zajimat o syntax ruznych textovych formatu.
Odtud muj dotaz po formatu (tim myslim syntaxi) TeXoveho zdrojoveho
textu.

Borivoj Tydlitat