rectina

Arnost Stedry arnost at uivt.cas.cz
Mon Oct 16 17:51:03 CET 1995

onehda se v tomto listu padl problem rectiny, jelikoz mam jiste nenulove
zkusenosti se sazbou klasicke rectiny v TeXu, speji timto svoji trochou do
mlyna.
1. existuje velmi pekny font pochazejici puvodne od Silvia Levy, jezto byl
nasledne upraven P.A. MacKayem, s ligacnim schematem takovym, ze lze rectinu
psat bez problemu v jakemkoliv editoru (samozrejmne s trochou cviku). Font
je volne dostupny na CTANu (\languages\greek\...). Jedinym problemem se muze
jevit nutnost zvetsovani main memory metafontu (jedna se o jediny parametr),
Font je navrzen pro rozliseni nad 600dpi, pri rozliseni nizsim se jota
subscript meni z ocasku na tecku (neni to vada tohoto fontu, je to pouze
vlastnost) V praxi jsem narazil pouze na jedine slovo, ktere se pise
obtizneji.

2. Valna cast reckych klasickych textu existuje jiz v elektronicke podobe, a
distribuuje je spolecnost Thesaurus Lingae Graecare.  Texty jsou dostupne
bud v Betacodu, nebo jako dokument MS Wordu. Na rozdil od druheho
jmenovaneho prvni kodovani je velice citelne, v podstate podobne kodovani
vyse zminenemo TeXovskeho fontu. Za ucelem prevodu jsem vytvoril awk script,
ktery v pripade zajmu mohu zaslat.

3. existuje i ``volny'' true type, a jeho podpora pro MS Word, protoze se
nektere texty vyskytuji i v kodovani tohoto fontu, napsal jsem i awk script
prevadejici je do betakodu. Font je dle meho nazoru osklivejsi, rozhodne
vsak spatne ohintovany.

v oucte
A. Stedry