CS fonty se Sauterem

Wagner, Zdenek WAGNER at icpf.cas.cz
Thu Nov 23 14:31:25 CET 1995

 ---
> Po delsim premlouvani se mi podarilo presvedcit MFJOB, aby mi
> generoval CS a CM fonty (zakladni, pro plain) pomoci Sauterovy
> interpolace -- nemusim mit zadny parametricky soubor typu cmr10 nebo
> csr10. Je to cele zalozeno na moznostech MFJOBu. Vyhoda je mysli
> zrejma -- male soubory csr10 (obsahujici 22bytu) zabiraji na clusteru
> zmytecne misto a taky si mohu vygenerovat jakykoliv font.
>
> Ptam se: byl by o vysledek zajem ?

Nevim, co jste vlastne upravoval. Vse jsem si behem asi 30 sekund udelal
sam. Stacilo pridat "rule" pro mfjob a vymazat vsechny male soubory typu
csr10.mf, vse ostatni uz je davno v aktualnich csfontech udelano.

> Chodi to s dvidrv, zatim, snad pres vikend prinutim i dvips a dviwin.
> Podotykam, ze jsem nijak nezasahl do stavajicich souboru, pridal
> jsem jeden newcscode.mf, ktery cosi predefinuje a pak vola cscode a
> use_driver.
>
> Jeste bych se rad pri instalaci obesel bez .TFM a rad bych si je
> vygeneroval - MFJOB & METAFONT to umi. Jen kdyby slo vycist z .mf
> velikosti boxu jednotlivych znaku, kerningy a ligatury a kdyby se
> nemuselo rastrovat. Nebo se snad rozmer ziskava az po rastrovani ??
>
>                                                         Osi.

Rozmery boxu jsou v beginchar resp. cmchar. Dale musi MF projit ligtable pro
ligatury a kerningy, ale ty se smi definovat pouze pro znaky, ktere byly
vyrastrovany - tedy mohou byt prazdne, ale musi existovat alespon prislusny
beginchar. Take se musi zpracovat vsechny fontdimeny.

                              Zdenek Wagner______/