postscript

Jan Dvorak dvorakj at tarzan.math.jyu.fi
Tue Nov 21 15:48:41 CET 1995

Dobry podvecer,

Anton Surda napsal:
> Urobil som tlac obrazkov z Wordu do Postscriptu (do suboru) (export do EPS mi
> neponukal). Vzniknute subory som bez problemov vytlacil, potom vtiahol ako
> EPS do Texu, prelozil pomocou dvips, Ghostscript vsetko spravne ukazal(!!!),
> ale vo vytlacenom Texovom subore miesto obrazkov boli prazdne miesta
> a chybali dokonca aj headliny.  Nepomahalo ani postupne umazavamie pre mna
> neznamych prikazov v Traileri. Podla prirucky Dvips staci do .ps suboru
> napisat BoundingBox a pouzivat ho ako .eps, celkom to vsak tak asi nebude.

No, to opravdu ne. Zejmena byste se mel podivat na zacatek popisu stranky
(je-li Word tak skvely, ze vam oznacil %%Trailer, tak by mohl oznacit
i %%Page: 1) a vyhodit odtamtud prikazy clear, erasepage a initgraphics.
Ten prvni vymazava zasobnik (PostScript je zasobnikovy jazyk),
erasepage smaze celou stranku (asi ho tam mate, podle Vaseho popisu....)
a initgraphics resetuje platnou transformaci souradnic. A potom na konci
popisu Vasi stranky je lepsi smazat showpage. Byva sice zvykem ho pred
zaclenenim nejakeho dokumentu v EPS predefinovat na prazdnou instrukci,
ale nevim, jestli to dela Vas (La)TeXovsky balik (epsf? psfig? epsfig?).

V zasade by bylo take vhodne ve Vasem vlozenem dokumentu smazat komentare
typu %%Pages: 1 (predpokladam, ze chcete vkladat jen jednostrankovy
dokument!) a potom to %%Page: 1. Vlozeny dokument by totiz mel obsahovat
jen kreslici prikazy a k nim se vazici strukturni komentare (ty, co zacinaji
dvema procenty). Zadne stranky, zadne nastavovani formatu papiru.
Na druhe strane, %%BoundingBox dodat musite.

Takto ziskate temer cisty Encapsulated PostScript, ktery by se uz nemel
vzpecovat vytisteni. Jestli to stale nebude ono, tak mi ten Vas `EPS'
soubor poslete....

S pozdravem z dalekeho Finska

  Jan Dvorak  ( http://www.karlin.mff.cuni.cz/~dvorakj/ )