Typografie

Va'clav Studeny' studeny at ipm.cz
Tue Nov 14 11:29:16 CET 1995

I me by zajimala odpovede na tuto otazku, a ta kniha by se vubec nemusela
zabyvat pocitaci. Ja jsem narazil pouze na Typograficky manual, vydal ho
tusim Amos a v nem jsem se krome jineho dozvedel jaky je rozdil mezi
renesancni a barokni antikvou a taky spostu ceske terminologie  Nicmene je
to prilis kratke. Jsou tam ty nejzakladnejsi veci, a pro zacatek je to,
myslim, dobre.

>vychvalovani TrueType fontujako nejlepcich pro typografii [mezi nami
>- nemaji kerningy]) psaci stroj se jedna. Jen v jedne male poznamce

Tim si tedy nejsem jist. Nemam vlastni zkusenosti, ale pokud vim True Type
je format navrzeny firmou Apple a me pripada absurdni myslenka ze by tato
firma jez je ve sve podstate opakem tandemu  IBM Microsoft opomela neco tak
podstatneho. Jisto je, ze MS Word  selektivni prostrkani ignoruje.