CS spellcheck, PS v matematice, Linux list

Jan Kybic xkybic at cs.felk.cvut.cz
Wed May 24 12:53:36 CEST 1995

Dobry den preji vam vsem,
                        mam na srdci nekolik veci:

1. Nedavno se zde nekdo ptal na anglicky spell checker pro Unix.
   Existuje i cesky/slovensky spell checker (korektor pravopisu(?))?
   Myslim, ze by se hodil nejen me. Bohuzel to vsak neni programek, ktery
   by se dal napsat za tyden. Ceske/slovenske spell checkery existuji - jsou
   soucasti mnoha komercnich programu a jeden je dokonce soucasti CSTeXu
   (ve verzi pro DOS). Kdybyste nekdo vedel o nejakem zpusobu, jak ziskat
   zdrojove texty nektereho z existujicich spell checkeru, rad se zucastnim
   prace s jeho prenosem pod Unix. Mozna ze vysledek by byl zajimavy i pro
   puvodniho autora.

2. Vytvarim ted v TeXu slidy (folie pro zpetny projektor) a pouzivam k tomu
   PostScriptove fonty (Utopia a Helvetica). Kdyz chci ale sazet matematicke
   vzorce, jsem odkazan na standardni cmmi, cmsy, cmex a jelikoz je na slidech
   vsechno velke, je pomerne videt vzajemna vizualni nekompatibilita techto
   fontu. Nezkousel jste nekdo sazet matematiku s PS fonty ? Predpokladam, ze
   by mohlo stacit nahradit family 0 a 1, symboly se snad budou hodit ke vsemu.

_____ dale jen pro zajemce ___________
3. Vsiml jsem si, ze je mezi nami stale vice tech, kteri pouzivaji Unix,
   zejmena Linux.  Existuje nekde nejaky mailing list pro ceske/slovenske
   uzivatele Linuxu? Jestli ne, nestalo by za to ho vytvorit ? Napiste mi,
   staci strucne - pokud se sejde vic zajemcu, zkusil bych pozadat o jeho
   vytvoreni.