Kodovani ? V jednote je sila !

Wagner, Zdenek WAGNER at icpf.cas.cz
Tue Mar 28 14:27:36 CEST 1995

> [...]
> ktere zeme veli jinak, tak se to samozrejme odlisi
> a zavede se novy znak.
>
> Koncepce TeXu vsak neni zalozena (bohuzel) na symbolickych nazvech
> znaku -- tim by problemy odpadly;
> od TeXu 3.0 je podporovano max. 256 pozic ve fontu
> (drive jen 128). Toto omezeni diktuje pozadavek, ze ty
> znaky, ktere `spolu souvisi', musi byt v temze fontu,
> aby se mezi nimi daly delat ligatury a kerning.
> Nemuzu tedy kvalitne sazet v abecede, ktera ma znaky
> v ruznych fontech (casti virtualnich znaku byt
> v ruznych fontech mohou). Tento pozadavek byl patrne

Omyl. Ze znaku ruznych fontu mohu vytvorit virtualni font a v nem
nadefinovat vlastni kerningy. Tim vytvorim kerningy a ligatury i u znaku,
ktere puvodne byly v ruznych fontech.

> duvodem, proc z CM kodovani byly vynaty matematicke znaky
> ve spodni casti a nahrazeny znaky, ktere byly nutne
> pro dosazeni zameru, aby kodovani T1 pokrylo
> pozadavky co nejvetsiho poctu evropskych narodu a kultur.
> Pro dosazeni kvalitni sazby nejsou potreba ligatury a
> kerning mezi latinkou a reckymi znaky, ktere patrne Knuth
> do CM `TeX text encoding' dal jen z obavy, aby volne pozice nesvadely
> k zaplneni ruznymi zpusoby. Preferenci lidi v Corku tedy
> bylo zavdecit se co nejvetsimu poctu narodu soucasne
> bez jakychkoli kompromisu vzhledem k jejich tradicim.

> [...]

                              Zdenek Wagner______/

Please, notice the new address: <wagner at icpf.cas.cz>

The old addresses (i.e. <wagner at csearn.bitnet> and <wagner at earn.cvut.cz>)
will continue to work for some time...