Kodovani ? V jednote je sila !

Leo Hadacz hadacz at hunter.math.muni.cz
Mon Mar 27 18:58:23 CEST 1995

>  Bohuzel mam takovy dojem, (nebo spis obavu) ze pomer zastancu vyhod
> T1 a vyhod  ISO-Latin 2 je tak 50 na 50 procent. Pravdepodobne by
> tedy melo rozhodnout jakesi vseCSTUGove hlasovani, je ovsem otazka,
> co to prinese (pravdepodobne rozstepeni uzivatelu na dve, ci dokonce
> vice skupin).

To je hezke, mame 3 argumenty pro T1 a 3 argumenty pro IL2. Pro co se
rozhodnout? Nejsem pres tuto problematiku odbornik, ale tuto diskusi
se zajmem sleduji a snad bych taky mohl pripojit nejake to "barvite
prirovnani". Rozhodnuti je vlastne resenim otazky, jestli se budeme
orientovat do budoucna a za minulosti udelame tlustou caru (i kdyz
nikoliv absolutne nepropustnou) a nebo se budeme spis snazit za
kazdou cenu zachovat kompatibilitu s posledni verzi cstexu. Pokud
se rozhodneme pro druhou variantu, urcite to nejakou dobu vydrzime.
Ale vzpomente si na operacni system MS-DOS. Ten na zacatku ziskal
popularitu a diky tomu, ze vsechny nasledujici verze byly vice mene
zdola kompatibilni si ji i udrzel. Dnes ho pouzivaji temer vsichni
uzivatele pocitacu a temer vsichni na neho taky nadavaji - vsichni
taky vime proc.

>   Navrhuji tedy, soustredit se na psani konverznich rutin, ktere
> usnadni pripadnou komunikaci mezi temito dvema skupinami a podporovat
> kodovani obe.
>
>                                                      Tomas Mraz.

Pokud jsem to dobre pochopil ona kompatibilita se tyka pouze toho, aby
hotove dvi sobory byly citelne i v novem cstexu. Spis by me tedy
zajimalo, kolik prace da predelat takove stare dviko, aby bylo citelne
i s novym kodovanim.

Leo

 _                 _    _     hadacz at math.muni.cz