Diakriticka znamenka

Miroslav Dont dont at math.feld.cvut.cz
Fri Mar 10 18:11:26 CET 1995

>	TeX poskytuje celkem sirokou nabidku diakritickych znamenek.
>Presto muze narocnejsi uzivatel narazit na nekolik problemu. Ja jsem
>narazil na tyto:
>
>1. Sazeni vice znamenek nad/pod jedno pismeno. Napriklad kombinace
>\nad{\nad{znak}} nevytvori nad jednim pismenem dve znamenka, ale
> vysazi jako samostany znak to prvni, az to druhe umisti nad znak,
>\pod{\nad{znak}} udela spravne jedno znamenko pod a jedno nad, ale
>\nad{\pod{znak}} opet ne. Da se nejak rozumne TeXu vysvetlit, ze chci
>obe znamenka u jednoho pismena, kdyz navic pujde casto o znamenka
> [...]
Neni mi jasne, zda jde o textovy nebo math mode. Pokud jde o math
mode, je to mozne v AMS-LaTeXu prikazu s velkymi pismeny na zacatku
(napr. \Hat misto \hat). Preddefinovat to potom lze pomoci
\accentedsymbol{ }{ }. Doporucuji pouzit soucasnou verzi AMS-LaTeXu
(unor 1995), ktery pracuje s L2e. Dale je tez mozno pouzit \overset
a \underset (opet v AMS-LaTeXu).

Doporucuji zkusit AMS-fonty.

Zdravi M. Dont