Zacatecnik

TheBenO Peter Straka straka at kesp.elf.stuba.sk
Tue Mar 7 09:13:52 CET 1995

> Dobry den,
> jsem naprosty zactecnik co se tyce tvorby dokumentu v TeXu.
> Z toho take prameni moje nasledujici dotazy.
>
> Pote co jsem si nainstaloval TeX dodavany v distribuci Slackware 2.1.0,
> jsem si vytiskl knihu zakladnich prikladu (soubor Gentle.tex) a zacal se
> pomalu ucit, ale hned ze zacatku jsem narazil na par drobnosti:
>
> 1) delam to spravne, kdyz pisu text ve vi do souboru neco.tex a pak to
>    prozenu programem tex - neexistuje nejaka jina prijemnejsi cesta (pokud
>    mozno nejake integrovane prostredi) ?

Ano robis to spravne aj ked vi nie je ten najlepsi editor.
Predpokladam ze sedis za UNIX-om a preto ti odporucam ine editory (uzivatelsky pritulnejsie) ako: joe,pico (pine), emacs.

Pri praci s joe si otvaram 2 okna v 1 editujem v 2 prekladam + xdvi
V emacs sa da urobit aj integrovane prostredie (napr. cez make ...)

> 2) Jak nejlepe sazet ceske texty (psani formou velkeho C jako \v C se mi
>    moc nezamlouva).

Tu odporucam nainstalovat CsTeX s nim to ide bezva a aj stare texty napisane formou \'\i zobrazuje spravne.
Tu si ale treba uvedomit ze potrebujes do UNIX-u dostat narodne prostredie
(fonty+klavesnicu) a o tom sa uz hovorilo dost...

> Diky za jakoukoli odpoved nebo pointer na literaturu.
>
> 						KrucifiX UniX
> 						    Honza
> Jan Musil
> e-mail: musil at leo1.zlin.vutbr.cz

                                            TheBenO ( Ing. Peter Straka )
  | KESP EF STU Bratislava                  straka at kesp.elf.stuba.sk       |
  |                                         straka at elf.stuba.sk            |
  | Unix,TeX,C,Assebler,Gfx,Toonz,...,SGI,Sun,Amiga,Power-Mac,...,         |