automaticky blok v Latex-e

Ladislav Bitto geoflabi at savba.savba.sk
Fri Mar 17 11:40:59 CET 1995

Dobry den,

urcite kazdy vie, co to je oznacit blok, trebars 28 riadkov. Musite ist, kde ma
byt zaciatok, oznacit ho, potom sipkami na koniec, potom oznacit ho, potom
nazad, kde ho chcem kopirovat alebo preniest alebo....  Ja pri pisani
Tex-ovskeho textu najcastejsie pouzivam blok na preklad, aby som si overil
poslednu rovnicu, tabulku, odsek, makro...., a nemusel cakat na preklad celeho
dokumentu. To moze byt na takej 286/12 na slaktrafenie. Povedal som si, ze by
bolo fajn, keby to oznacil len tak sam od seba. Pustil som sa do toho a teraz
mi uz tak 98% blokov trafi sam od seba. Pracujem v starom znamom DOS-e a mam
386/33. Na 55 strane som dokoncil rovnicu, napisal som $$ a stlacim iba jednu
jedinu klavesu F6:
    1. ked je oznaceny blok, tak bez vsetkeho mu da prednost a po preklade a
       dviscr nikdy od seba neda prec oznacenia bloku.
    2. ked nie je, pusti sa do hladania, zisti ze to ma byt rovnica, najde mu
       protipol ($$)
    3. ulozi na disk aj blok
    4. prelozi iba blok
    5. dviscr mi rovnicu ukaze na obrazovke a to vsetko 1.5s po stlaceni F6
    6. ked je pri preklade chyba, tak skoci na chybu a necha oznacenie bloku
    7. ked nie je chyba tak sa vrati na miesto, kde som prestal pisat a da prec
       oznacenie bloku a mozem pokracovat v pisani dokumentu

Musim sa este poradit ludmi, ktori robia v plainu, aby to islo aj tam. Zatial
to mam na Latex nasledovne podla priority (vsetky hladania sa zacinaju od
riadku, kde je kurzor a 'pozera' este 10 riadkov smerom dole):
   1. ked na konci riadku je $$, zacne mu hladat par, ktory ma byt na zac.
      riadku
   2. hlada prikaz \end{ na zaciatku riadku a potom mu hlada vyssie par, teda
      prikaz \begin{
   3. hlada na konci riadku }, ked je jeho par { aspon tri riadky vyssie (a je
      to vyssie nez je kurzor), tak toto bude blok
   4. ked v 3. bode znak { nie je na prvom stlpci, tak este zobere po prvy \.
      Vtedy je velmi pravdepodobne, ze to je volajake makro
   5. ked sa nesplni ani jeden bod, potom hlada vyssie prvy odsek, to znamena
      volny riadok
   6. ked nenajde nic z toho tak oznaci iba ten riadok na ktorom je kurzor

Keby mal niekto volajaky napad, ked to dokazem pridam.

Ked Vam uz pisem. Uz som prerobil ten novy sposob pisania tak, aby to nebolo
slovensko specificke. Teraz je uz jedno akymi znakmi obsadite 0123456789-=[]/.
Velke pismena teda ani nepotrebujeme, da sa pisat tak, ze budem pisat iba male
a iba dolne znaky. Malo by to fungovat aj pre madarov, slovakov, cechov. Na
ostatne som ani nemyslel. Zostava mi este dorobit ten automaticky prechod na
matematicku klavesnicu pri akomkolvek prostredi pre matematiku v Latex-u.

Zdravi

                     Ladislav Bitto
                                        geoflabi at savba.sk