Je TeXbook "top"? (was Dojmy z ...)

Michal Bulant bulik at doc.math.muni.cz
Fri Jun 16 10:38:59 CEST 1995

> [...] Dr. Olsak mi kdysi
> : na moji otazku, jestli existuje neco mezi ,,Jemnym uvodem do TeXu``
> : (coz je takovy povidavy zaklad) a ,,The TeXbook`` (coz je absolutni
> : strop vsech) odpovedel: ,,Moje kniha``.
> :
> 	Je tady nekdo, kdo nesdili nazor, ze The TeXbook je ,absolutni
> strop vsech` (asi knih o programovani v TeXu) ? Podle me je TeXbook
Podle meho nazoru, je The TeXbook naopak absolutni sklep - nebo spis
absolutni zaklad vsech knih o TeXu.
> o TeXu vi) mit nejakou referenci, nebo zvedet "jak je to doopravdy",
> pripada mi lepsi Eijkhoutuv ,TeX by Topic`. Primlouval bych se spise
> za existenci knihy tohoto typu -- v zasade trochu vice podrobnou
> refencni prirucku.
Jestli beres 'TeX by Topic' jako o " ... neco vice podrobnou
referencni prirucku ...' tak teda pred tebou smekam. Nektera
makra tam popisovana jsou totiz dost vymakana na to, aby byla
brana jako reference. Jako referencni prirucka se mi docela libil
abecedni seznam primitiv pana Olsaka, ktery jsem vyhrabal na ftp.fi.muni.cz
(myslim, ze je soucasti i jeho knihy). Je pravda, ze T.b.T se vlastne
\jmenuje Reference Guide, ale je to podle meho nazoru reference spis
pro ty, co chteji hloubeji TeXem zabyvat (co je to vlastne za nesmysl,
hloubeji se zabyvat TeXem ? :-) Navic, aby nekdo napsal neco jako T.b.T.
tak asi musi byt dost zkuseny a takovych mezi nami (priznejme si) mnoho
neni a pokud jsou, pak zrejme nemaji cas.
(viz vyzvy pana Sojky na prelozeni TeX-FAQ, k cemuz ta zkusenost vlastne
ani neni potrerba)./

					Michal Bulant

> -Yenya

|     Michal Bulant, student                                    |
|     Masaryk University, Brno, Czech Republic                  |
|     Faculty of Science                                        |
|     Department of Algebra and Geometry			|
|     Topics: Number Theory, TeX, Linux, *GNU*, Computer Algebra|
|             Abstract Algebra, Computation, ...                |
|     e-mail: bulant at math.muni.cz                               |
|        WWW: http://www.fi.muni.cz/~bulik/                      |