Dojmy z ,,Typografickeho systemu TeX''

Jiri Osoba student K334 OSOBA at feld.cvut.cz
Fri Jun 9 09:04:38 CEST 1995

Vazeni pratele,

vcera jsem si zakoupil knihu Petra Olsaha ,,Typograficky system TeX``
a celou ji precetl. Jsem trochu zklaman, ocekaval jsem neco jineho.
Petr Olsak se v knize nezabyva jazykem TeXu, jak jsem doufal, nybrz
vsemi moznymi vecmi okolo (instalace, METAFONT, PostScript, WEB,
obrazky, ...). Mozna je to taky dulezity, ale ... Dr. Olsak mi kdysi
na moji otazku, jestli existuje neco mezi ,,Jemnym uvodem do TeXu``
(coz je takovy povidavy zaklad) a ,,The TeXbook`` (coz je absolutni
strop vsech) odpovedel: ,,Moje kniha``. Cekal jsem tedy vice ze
systemu TeX, nez z okolniho. Priklady ruznych maker, jakesi navazani
na ,,Jemny uvod`` -- treba ruzne \output rutiny, praci s vnejsimi
soubory, nejake ,,Dirty tricky`` .... Jako nejzajimavejsi cast
povazuji dodatek E, kde je na 10-ti strankach ukazano, jaka makra
jsou pouzita na sazbu knihy a priklad na umistovani poznamek vedle
textu (pres soubor) (ten ma cca 20 radku). To se mi ale zda na 270-ti
strankovou knihu ...

Pokud ma nekdo odlisny nazor, at se nezlobi stejne, jako Dr. Olsak.
Mozna jsem mel cekat neco jineho.

                                            J.O.