CSTeX pro Linux ?

jan at digitron.ch jan at digitron.ch
Wed Jul 12 14:05:29 CEST 1995

Dobry den,
> opatril jsem si Linux nedavno, takze s nim dosud zapolim. Rad bych na nem
> rozchodil cesky TeX, s tim se vynorilo nekolik otazek
Skoro vsechny vase otazky zodpovi WWW stranka http://www.fi.muni.cz/~kas/
Obsahuje pry (sam jsem to nezkousel) i navod na instalaci cestiny a ceskeho
TeXu pro Linux.

> 1. Existuje pro Linux nejake "uznane" kodovani cestiny nebo zcela nasleduje
> DOS-gulas?
Ja pouzivam ISOLatin2 (iso8859-2) jako snad vsichni ostatni.
> 1.b  existuje pro ne hotovy ovladac klavesnice? screen fonty pro Latin2 mam,
> ovladac klavesnice jsem neobjevil.
Existuji fonty i ovladac klavesnice, pro kozoli i X, viz. vyse zminena WWW
stranka a je to i nekde na ftp.muni.cz

> 2. Jak to je s kodovanim cestiny v TeX - je mozno pouzit konversni tabulky z
> hezke instalace pro DOS (tusim, ze se ji rika CS-TEX 94)
Nerozumim presne otazce, jestli myslite TCP soubory pro emTeX, tak ty nejsou
potreba a pouzit se nedaji.
> 3. Co ceske fonty - (zdroje pro Metafont) csrm10 a pod nebo osmibitove fonty
> DC (o tech vsak moc nevim)
Existuji, v ISO-Latin2 jsou v distribuci CSTeXu, jinak na ftp.muni.cz

> 4. Existuje cosi jako dviscr bez X11? Zkousim-li konvertovat do PS a
> pouzivat ghostview, zlobi se, ze svgalib neni nakonfigurovana. Nevite o
(Ghostview pokud vim nechodi pod svgalib, jen pod X?)
> nejakem HOWTO? Mam vga/Mono LCD display.
Vim o trech moznostech (ale svgalib je nutne nakonfigurovat vzdy):
  1. Existuji DVI prohlizece pod svgalib, jmena presne nevim, mozna
     dvivga(?), urcite jsou na sunsite.unc.edu (zrcadlo je i v Brne)
  2. Exituje PostScriptovy programek psview(?), ktery spustite GhostScriptem
     a on vam umozni interaktivne si prohlednout dany PS soubor.
     Je na ftp.muni.cz.
  3. Muj program BMV (sorry, musim si udelat trochu reklamu). Umoznuje
     rovnez prohlizeni PS souboru, pouziva GhostScript. Je na ftp.muni.cz

Snad vam to pomuze. Omlouvam se, jestli jsem si presne nezapamatoval jmena
souboru a ze neudavam ani adresare, ale zpameti si je nepamatuji.
Mame tu pristup na Internet jen s velmi malou pruchodnosti
(pres modem, jsem zrovna ve Svycarsku), takze se nemohu hrabat v archivech,
pokud to neni nezbytne nutne.
                             Linuxu a TeXu zdar !

        /\___/\                   Jan Kybic <kybic at earn.cvut.cz>
        | o o |