automat. generovani na 600 dpi

Pavel Satrapa PAVEL.SATRAPA at vslib.cz
Fri Jan 27 09:27:05 CET 1995

> A vsechno je jinak. Metafont totiz generoval font s jinym rozlisenim,
> nez davka, a tedy GFtoPK, cekal. Tkaze i kdyz se extenze souboru
> spravne "zaokrouhlovaly", soubory se nenasly.
> Kdyz jsem znovu vygeneroval base, bylo vse (skoro) v poradku.
> Tedy prohlizeni fungovalo, z tiskarny lezly nesmysly.
> Bylo jeste treba pridat parametr /og=600 do hplj4.cnf, a uz to slo.

Doporucuji jeste pridat parametr, udavajici velikost pameti tiskarny
(+memory=4096 nebo tak nejak). Implicitni hodnota je tusim 512 a u vetsich
rastrovych obrazku, prevadenych bm2fontem, jsem pri 600 DPI mival problemy.

> Casem jeste musim vymyslet, jak to udelat, aby se generoval font
> se spravnym rozlisenim podle toho, jake volam prohlizeni nebo tisk.
> Nema to uz nekdo udelano?

Ja to mam udelano zhruba nasledovne: mam konfiguracni soubory ???DPI.CFG
pro jednotlive druhy vystupnich zarizeni (??? = 180, 240, 300, 600),
ktere obsahuji skoro vsechny potrebne udaje (rozliseni, fonty a jejich
knihovny atd atp.). Mimo jine je v nich parametr +metafont-mode, urcujici,
ktery rezim METAFONTu pouzit pro generovani fontu pro dane vystupni
rozliseni (musi byt samozrejme obsazen v modes.mf). Krome nich mam jeste
doplnky pro tisk ???DPIPR.CFG, ktere jsou prakticky prazdne. Obsahuji jen
+printer-resolution a +memory. Zobrazovac a tiskar pro stejne rozliseni
pak vkladaji tentyz soubor ???DPI.CFG, tiskar navic prida ???DPIPR.CFG.
Napr. pro obycejny LaserJet

zobrazeni:
  dvidrv dviscr @300dpi.cfg .....
tisk:
  dvidrv dvihplj @300dpi.cfg @300dpipr.cfg .....

Tim mam zaruceno, ze se zobrazeni a tisk ve stejnem rozliseni chova
naprosto konzistentne, generuji se spravne fonty atd. atp. Zkratka s fonty
celkem vzato nemam problemy. Navic to umoznuje celkem elegantne realizovat
menu & davky pro MNU.

Nevim, jestli je tohle odpoved na puvodni dotaz. Ale fonty mne poslouchaji
jako hodinky (sovetske hodinky Strela - nejvetsi a nejrychlejsi!), takze
snad ano.

Preji vsem pekny vikend

 Pavel Satrapa                    Liberec University of Technology
 E-Mail: Pavel.Satrapa at vslib.cz   Dept. of Computer Science
 Phone:  +42-48-329-374           Halkova 6, 461 17 Liberec
 Fax:    +42-48-27397             Czech Republic