Poznamky k A2AC

Wagner, Zdenek WAGNER at icpf.cas.cz
Wed Jan 4 15:16:12 CET 1995

> Dobry den,
>             Doufam ze vam novy rok hezky zacal. Vyzkousel jsem
> program A2AC pana Olsaka pro pocestovani PS fontu. Zjistil jsem:
>
> 1. Pri pocestovani nekterych fontu (napriklad jakysi klon Bookmana)
>    je nutne hacky posunout doleva az o 5bp. Cim to je nevim, ale
>    s trochou trpelivosti se to da opravit zmenou cscorr.tab

Automaticke doplnovani funguje vzdy tak, ze se geometricky stred akcentu
umisti nad geometricky stred znaku. Vetsinou vsak geometricky stred
neodpovida stredu optickemu, proto se dodava korekcni tabulka. Rozdil mezi
optickym a geometrickym stredem je obecne u ruznych fontu ruzny, takze kazdy
font vyzaduje vlastni korekcni tabulku. Experimentalne jsem zjistil, ze
prakticky vsechny fonty z tiskarny HP 4m jsou navrzeny kompatibilne, takze
staci jedna korekcni tabulka, pouze ZapfChancery-MediumItalic asi bude
vyzadovat drobne upravy (zejmena Lcaron a Lacute).

> 2. U nekterych fontu jsem dostal AFM z jineho zdroje nez PFB soubory.
>    Nekdy potom AFM tvrdil ze font obsahuje znaky, ktere tam nebyly.
>    Prikazal jsem a2ac aby kompozitni znaky vytvoril vzdy ( pomoci !C)
>    a pomohlo to. Tim si ovsem nekdy prepisete i znaky, ktere ve fontu
>    jsou a jsou mozna hezci nez nase nove.
>
> 3. Pri pocestovani rodiny Utopia bylo nutne do puvodniho souboru
>    pripsat radky  StartComposites  a EndComposites. Jinak a2ac do
>    noveho AFM kompozity nepripsal, ackoliv to v logfilu tvrdil.

Diky za radu. I mne se to stalo a byl jsem zoufaly a jiz jsem chtel
reklamovat chybu. Ono je to asi tim, ze vetsina Adobe fontu jiz nejake
kompozity ma, takze u tech fontu, ktere jsou jako priklady v a2ac, se na to
nenarazilo.

> Jinak a2ac funguje hezky, diky za nej. Jestli je lepsi nez l2accent,
> to si ovsem netroufam posoudit. Hezky den,

Vysledky dosazene programem l2accent jsou (pri pouziti odpovidajici korekcni
tabulky) ekvivalentni, nelze vsak do korekci zadavat vyrazy, v tom je lepsi
a2ac. Navic, afm2tfm verze 7.0 pri pouziti parametru -t nebo -T zmrsi
metricke udaje (vysky), takze l2accent pak doplni akcenty spatne. Vypracoval
jsem si na to postup, kdy chybne udaje automaticky upravim a l2accent pak
pustim na font se spravnou metrikou. Je to ale zdlouhave. Pri pouziti a2ac
to neni treba, takze vysledny font dostanu rychleji (a v libovolnem
kodovani).

> Jan Kybic <kybic at earn.cvut.cz>

Mam k tomu pouze jednu poznamku: v dodavanych prikladech jsou ceske
virtualni fonty pojmenovany stejne jako v jinych distribucich, kde se
ocekava kodovani Cork (T1). Kdyz tedy napisete

\font\times=ptmr

a poslete nekomu (zvlaste do zahranici) dvi soubor, kde se obcas vyskytne
nejake ceske pismenko, pak onen clovek bude mit ve vytisku podivne priserky
(nebo nic). Doporucil bych tedy jine jmeno, ja jsem pro sebe pouzil cptmr
apod.

                              Zdenek Wagner______/

Please, notice the new address: <wagner at icpf.cas.cz>

The old addresses (i.e. <wagner at csearn.bitnet> and <wagner at earn.cvut.cz>)