chemicke vzorce

Anton Surda fyzisurd at savba.savba.sk
Thu Feb 23 15:21:53 CET 1995

> Dobry den.
> Mel by nekdo nejaky napad, jak sazet chemicke vzorce? Oc mi jde: kdyz pisu
> chemicky vzorec, potrebuji vetsinou indexovat (priklad: $H_2O$), z cehoz
> vyplyva, ze je potreba vzorce psat v matematickem rezimu. Tim se ostatne i
> vzorce zvyrazni v textu. Nelibi se mi ale zpusob, jakym v tom pripade TeX
> ridi mezery mezi pismeny. Kdyz napisu napr. $Cs$, TeX to pochopi jako
> soucin C . s a take to podle toho vypada. V takovem pripade jsem psal
> $C\!$, abych mezeru zmensil. To je ovsem ponekud nasilne. Existuje zde
> [...]

Asi uplne najpohodlnejsie by bolo:

\edef\a#1{$_#1$}

\catcode`\_=\active
\let_=\a

a potom uz pisete v normalnom mode napr. H_2O

zdravi

Anton Surda

Pri pisani chemickych vzorcov vznika este jeden problem: Ked ma chemicky
prvok aj horny index (napr. 2+)  dolny index bude nizsie ako obvykle.
Tu by bolo treba tiez napisat jednoduche makro, ktore by automaticky
posuvalo za pritomnosti horneho indexu dolny index vyssie. Ak by bolo treba
mohol by som s tym pomoct.