chemicke vzorce

Filip Kadlec kadlecf at fzu.cz
Thu Feb 23 09:39:09 CET 1995

Dobry den.
Mel by nekdo nejaky napad, jak sazet chemicke vzorce? Oc mi jde: kdyz pisu
chemicky vzorec, potrebuji vetsinou indexovat (priklad: $H_2O$), z cehoz
vyplyva, ze je potreba vzorce psat v matematickem rezimu. Tim se ostatne i
vzorce zvyrazni v textu. Nelibi se mi ale zpusob, jakym v tom pripade TeX
ridi mezery mezi pismeny. Kdyz napisu napr. $Cs$, TeX to pochopi jako
soucin C . s a take to podle toho vypada. V takovem pripade jsem psal
$C\!$, abych mezeru zmensil. To je ovsem ponekud nasilne. Existuje zde
nejaky zpusob jak TeX primet k "esteticke" sazbe?
        S pozdravem
                F. Kadlec