CSTEX

Slavek Rydval, RK KRYD5445 at novell.karlin.mff.cuni.cz
Tue Dec 19 15:57:22 CET 1995

> dobry den,
> onehda jsem procital nekolik ceskych knih (tistenych zarucene v dobe,
> kdy se k sazbe nepouzivalo pocitacu) a povsiml si nekolika veci:
> pred strednikem, dvojteckou, otaznikem a vykricnikem se dela mala
> mezera (asi zhruha \,), tedy jako u francouzkych knih, ta se vsak
> nedela u uvozovek, ani zavorek, jako to maji napr. anglo-americke
> knihy.
Toho jsem si take vsiml napr. v knihach od Emila Zoly

> nyni k otazkam:
> 1. nevi nekdo jak to predepisuje oborova norma pro rucni a strojovou
> sazbu?

Veskere normy byli zruseny, takze neni co dodrzovat. Slusnosti vsak
je, ze se normy byt zrusene dodrzuji.

2. pokud to predepisuje jak jsem nahore nastinil, nemelo by se to
> inplantovat do czech.sty (znamena to asi zaktivnit vsechny vyse
> zminene znaky, klidne bych si na to troufl)

Nevim jestli je to v TeXu delane, ale vetsinou se fonty delaji tak,
ze zminena mezera, byt ne tak vyrazna, je primo ke znakum natvrdo
dodana.

Slavek Rydval