TeX v OS/2 Warp!

Jiri Osoba student K334 OSOBA at feld.cvut.cz
Tue Dec 5 11:03:56 CET 1995

> Vazeni kolegove,
>
> nedavno jsem na "svuj" pocitac nainstaloval system OS/2 Warp! a rad
> bych pod nim provozoval i TeX.
> Muzete mi poradit
> 1. kde bych ziskal prislusny balik TeXu pro OS/2,
> 2. jestli se pri instalaci (pokud s tim ma nekdo zkusenosti)
>    nevyskytnou nejake problemy,
> 3. jestli nebudou problemy s cestinou.
> Predem dekuji.
>                                    O. Beranek

Resil jsem tento problem asi 14 dni tomu nazad. Je mozno vyjit z
baliku os2cstex nebo tak se to nejak jmenuje - bude to mit
kolega Wagner na ftp.muni.cz/pub/tex/local/cstug/wagner ..
pravdepodobne. Me se ta konfigurace moc nelibila, upravil jsem
si samotny emTeX - je treba nainstalovat TeX386, mf386, emx, prislusne
.dll, nastavit cesty a EMTEXDIR v config.sys, dvipm+.dll+cesty,
nakonfigurovat, ... je toho dost a neni to zautomatizovano. Pokud
mate nejake zkusenosti s instalaci emTeXu a docpani cestiny (CS-
fonty) do nej, pak vam budou jenom k dobru.

Co se tyce cestiny - CP852 (v cstocs PCLatin2) - a je po problemu.

Na CTANu jsem kdesi nasel nekolik podpurnosti pro emTeX a OS/2 -
tusim v CTAN/systems/os2/emtex-contrib, nelibily se mi.

Nejvice mi vyhovovalo nasledujici usporadani:

Na LaunchPad nashadowovat (priserne slovo, ale snad vite, co myslim)
ikony pro dvipm (je soucasti emTeXu) - nastavit parametry, TeXu
(ikona se lvem je nekde na CTANu) - nastavit parametry a editoru bud
system, nebo enhanced, nebo, jako kolega Wagner, Qedit v DOS-okne
spolu s vlastnim driverem cs-kbd, na ktery jste zvykly - v kodovani
CP852 (ja pouzivam mkev). Po napsani prislusne casti TeXtu kliknete
mysi na ikonu TeXu, ten se spusti, zTeXuje, dvipm mit ve druhem okne -
je inteligentni, kdyz se zmeni .dvi, tak pipne a nahraje ho znova.

Mel jsem taky upravu z Windows, jakousi DOSovou BATku, ktera cekala,
az se zmeni soubor a pak na nej postve TeX - tu pustit v DOSovem okne
na pozadi a TeXt se zTeXuje automaticky po ulozeni.

Cely muj dojem byl ten, ze kdybych mel vice, nez 8MB RAM, tak byto
mozna mohlo behat rychleji. Bylo to lepsi, nez Windows, ale samotny
Warp byl pri ruznych akcich dost pomaly. A nechodil mi v tom
BorlandC++3.1DOS. A protoze nepotrebuji zas az tak nutne multitask,
tak jsem se ho zase vzdal.

Preji Vam prijemne WarpTeXovani.

                                                    Osi.