navrh na reseni

Jiri Vesely jvesely at karlin.mff.cuni.cz
Sun Dec 24 14:35:54 CET 1995

Mili kolegove, pratele TeXu:

     pisu Vam par poznamek k ponekud zvlastni diskusi
o nasi spolecne budoucnosti, presneji o budoucnosti
CS TUGu. Nemusim snad zduraznovat, ze ja bych pro zruseni
nebyl. Pokud jsem mel moznost se o te veci pobavit s kolegy,
nikdo takovou vec nepovazoval za aktualni. Na druhe strane
si netreba zakryvat, ze v krizi opravdu jsme. Valna cast
clenu za tento rok nezaplatila prispevky, ale nemeli
vetsinou cim a nebylo v podstate ani za co. Zpravodaj letos
opravdu nevysel a celkove byla nase aktivita "nesitoveho
charakteru" zalozena na akcich jednotlivcu. Presto si myslim,
ze neni pozde jeste neco udelat. Moje navrhy jsou zalozeny
na rozhovorech s nekterymi z Vas, co pravidelne tento list
sledujete.

1. V lednu bychom se sesli na vyborove schuzi (svola
   ji Karel H.) a pripravime valne shromazdeni na zacatek
   brezna. V te dobe bude v Brne Don Knuth -- prijede
   prevzit cestny doktorat MU v Brne. S Jirkou Z. jsem domlouval
   jiz pred casem, ze by mel v Praze prednasku, s niz bychom
   mohli spojit valne shromazdeni. Doufam, ze Don prednese
   na shromazdeni prednasku.

2. Do te doby Karel H. dodela "velke cislo" 1-4/95 Zpravodaje
   a da do poradku finance k predani.

3. Prominuli bychom prispevky vsem v tomto smeru:
   letosni zaplaceny prispevek by platil i na pristi rok,
   nove zaplativsi za r. 1996 by dostali nalezitosti
   (cislo Zpravodaje) i za 1995. Ztratu pokryjeme z reserv,
   ktere zatim mame.

4. Sestavime kandidatku noveho vyboru. Jak vite, je vzdy
   nejdulezitejsi zvolit zejmena toho, s kym lze pocitat
   na budouci predsednickou funkci. Ja i Karel H. navrhneme,
   aby se pro tuto funkci pocitalo s Petrem S(ojkou). S obema
   jsem o teto veci hovoril. Petr je ochoten se funkce ujmout
   pri splneni urcitych podminek (viz nize).

5. Jednou z nich, kteru jsem navrhoval jiz pri rozhovorech
   s obema zminenymi, je prijeti stale sekretarske sily na
   1/2 uvazku ci dokonce na cely. Neni to jednoduche,
   bude nutno ji v Brne nalezt a take zmenit stanovy
   (presun sidla organizace na par let do Brna), zridit
   nove ucty, dispozicni prava, atp.

6. Je nutno vyresit problem Zpravodaje. Kolega Tomas Hala se
   na neco nabizel (bohuzel, o technicke zpracovani jde take,
   samotny vznik predloh vsak musi byt zorganizovan tak, aby vse
   bezelo), ale hladky beh je mozny pri slusne udrzovane
   databazi (jedna z povinnosti sekretarske sily) a podpore
   ze strany vyboru a predsednickeho klanu (ci klanu
   poverene sily). Oddeleni od predsednickych povinnosti
   je patrne zadouci, i tak ma predseda dost organizacni prace.
   Castecne spoleham na brnenske kolegy, z nichz s nekterymi
   jsem jiz pred casem o techto vecech mluvil. Je mozno
   mit i rozdelenou odpovednost za jednotliva cisla (po
   obsahove strance).

7. Je vhodne udelat upgrade pocestene verze TeXu. Rad bych
   o to pozadal Petra O(lsaka), pokud bude ochoten se toho
   ujmout. I tuto nemalou praci bychom meli odmenit patrne
   predem stanovenou castkou pro resitele.

Zdaleka jsem se nedotkl vsech problemu, ale i ty nezminene
snad maji pozitivni reseni. Stale jeste par lidi mysli v souvislosti
s CSTUGem spis pozitivnim smerem a ja i par pratel si myslime,
ze je proc jeste tuto organizaci podrzet. Myslim, ze by se
to dalo realizovat.

Co jsem povazoval za nejdulezitejsi, jsem se snazil
predkonsultovat. Ne vse jsem stihl a ani jsem nestacil
dat toto ke schvaleni vyboru, aby to mohlo byt prezentovano
jako jeho stanovisko. Ostatne opravdu je jeste vice veci
k projednani spise ustne, ale snad se mi podarilo dat
dohromady namet k diskusim. Jak jsem zminil, s Karlem Horakem
a Petrem Sojkou jsme o tom uvazovali a ja jsem je o souhlas
s timto krokem pozadal. Po rozmluve s dekanem
fakulty informatiky MU Jirkou Zlatuskou povazuji "brnensky azyl"
pro CSTUG na par let na tomto pracovisti za mozny, byt i tyto
veci je nutno domluvit a ne vsechny zalezi jen na nasem
vnitrnim TeXovem svete.

Na zaver mi dovolte pouzit prilezitosti a za 5 minut dvanact
(spise ale pozdeji) Vam vsem poprat za sebe i za zucasnene
prijemny zbytek Vanoc i tohoto roku a nam vsem i CSTUGu

                       PF 1996 !

                                      S pozdravem
                                      J.Vesely