Tucna matematicka kurziva

Anton Surda fyzisurd at savba.savba.sk
Fri Aug 4 14:58:46 CEST 1995

> Dobry den vespolek!
>
> Nevite nekdo jak se da v PlainTeXu jednoduse pouzit tucna matematicka
> kurziva (font cmmib) tak, abych nemusel natvrdo volat uvedeny font (ruzne
> velikosti pro normalni text, indexy a exponenty)? Zvlaste se mi jedna o
> tucna recka pismena.
>
> Jiri Zelinka

Treba to urobit presne tak ako s ostatnymi rodinami. K tomu nepotrebujete
ani ziadne spravodaje ani Texbook. Najlepsou inspiraciou je spravidla file
plain.tex.

Teda ak nemate este obsadenu rodinu 9 postupujeme napriklad takto:

\font\bit=cmmib10 \font\bits=cmmib7 \font\bitss=cmmib5
\textfont9=\bit \scriptfont9=\bits \scriptscriptfont9=\bitss
\def\bfm{\fam9} \def\bi#1{{\bfm#1}}

\bfm urobi tucnymi vsetky nasledujuce pismena,  \bi jedno.

Grecke pismena si ovsem musite zadefinovat znova
napr.: \mathchardef\alphab="09(a osmickovy kod alfy vo fonte cmmib, 2 znaky)

Grecke pismena budu reagovat na \bfm len vtedy ak si predefinujete ich typ
z 0 na (myslim) 7 (vid Texbook).

Zdravi

Anton Surda