grafy a font

Tomas Mraz XMRAZ at cslab.felk.cvut.cz
Thu Apr 6 14:36:51 CEST 1995

> 2: Nedavno jsem chtel (na instalaci CsTeX 93 na PC) pouzit font EUFM
>    (nejsem si zcela jist nazvem, ale jedna se o nejakou frakturu nebo
>    polouncialni pismo) ve vetcim stupni. Postupoval jsem podle
>    "kucharky" p. Olsaka "Piseme velke napisy"  (snad si pamatuji
>    autora i clanek dobre). Metafont bez problemu vygeneroval bitmapy,
>    ale pri prohlizeni zustala pismenka mala, pouze se pronasobila
>    metrika fontu. (???) Na vystupu tedy byla "osamnela mala pismenka".
>    Co delam spatne ?? Jine fonty se chovaji normalne. Poradi mi nekdo?

      Pravdepodobne doslo k tomu, ze vas dvi-driver vami vygenerovany
font nenasel v patricne velikosti - zrejme jste jej umistil do
spatneho adresare nebo tak nejak - zalezi na konfiguraci dvi-driveru.
V tom pripade jestlize jste onen dokument prohlizel, vypsal dvidriver
chybove hlaseni a nahradil chybejici font nejakym jinym zrejme timtez
v zakladni velikosti. Reseni - zalezi na konfiguraci dvi-driveru -
paklize pouzivate CSTeX pak se musi dana bitmapa (soubor s priponou
.pk) nachazet bud v aktualnim adresari a nebo v podadresari oznacenem
patricnou velikosti fontu (pr. DPI600) v adresari FONTS/PKxxx (pr.
FONTS/PK300 pro laserovou tiskarnu s rozlisenim 300 dpi.)
     Priklad font csr10 scaled 2000 pro laserovou tiskarnu bude v
adresari:
          FONTS/PK300/DPI600
    pozn. 600=2*300
                                                       Tomas Mraz.