grafy; dotazy -> sazeni vektoru tucnou italikou

Petr Mikulik mikulik at labs.polycnrs-gre.fr
Wed Apr 12 10:00:51 CEST 1995

>1. Jak udelat tucnou kurzivu? Vim, ze to nejak souvisi s NFSS, ale
>   nevim, jestli to muj LaTeX umi. Delat to pres explicitni odkaz na
>   font se mi nechce. (Respektive co vsechno udelat, aby to slo ve
>   vsech zakladnich stupnich.) \it\bf je asi zcestne, protoze \bf mi
>   prepne zpet na romanu ...

Do MUTEXu jsem kdysi poslal svuj prispevek o tom, jak sazim vektory
tucnou italikou (a jak k tomu dodelat derivace), zrejme to bude to, co
hledate. Ovsem nedelam to pres NFSS, ale definici fontu \mib (stale
pouzivam LaTeX 2.09, nebot i kdyz bych rad presel na LaTeX2e, tak vyckavam,
az to autori CSTeXu zabali do peknych instalacek (dekuji predem)).

** Petr Mikulik, Laboratoire Louis Neel, Grenoble: mikulik at polycnrs-gre.fr **
**   Permanent address:  Masaryk University,  Faculty of Science,  Dpt. of **
**                       Solid State Physics, Brno:    mikulik at sci.muni.cz **
| ... a trocha optimismu na zaver ...                                       |
| Cena pocitacovych projektu: Priprava kazdeho programu stoji vzdy vic a    |
| trva vzdy dele.                                                           |

------------------------------- FORWARDED:

    Prijemne odpoledne,

protoze jsem potreboval psat vektory jako tucna sklonena pismena tak,
aby se mi vhodne zmensovaly pri pouziti v indexech, predefinoval jsem si
patricne \vec.
  Taky bylo zapotrebi vysazet derivaci vektoru podle casu, tedy vektor s
jednou ci dvema teckami - tam byl zase problem ten, ze pri pouziti sipky
jako oznaceni vektoru konstrukce \ddot{\vec r} vysazela tecky moc doleva.
  Protoze by se tato makra mohla hodit i nekomu dalsimu, tak je timto davam
k dispozici v souboru, ktery nasleduje nize.
  Mimochodem, ve fyzikalnich ucebnicich se vektory oznacuji jak tucnymi,
tak i tucnymi sklonenymi pismeny. Mne se vic libi ta sklonena, protoze v
exponenciele e^{ i \vec k \vec r - i \omega t} se mi zdaji vhodnejsi.

% boldvec.sty
%   Pokud se necha zapoznamkovana prvni cast tohoto souboru, budou se vektory
% sazet tucne sklonene, jinak s puvodni sipeckou nad pismenem.
%   Dale jsou dodefinovana makra \dvec a \ddvec pro casovou derivaci
% vektoru (tedy jedna ci dve tecky nad vektorem).

% Nejdrive puvodni definice vektoru: sipka nad pismenem
% Definujeme pouze casovou derivace vektoru: \dvec, \ddvec
%\def\dvec#1{\setbox0\hbox{$\vec#1$} \dimen0=\ht0 \advance\dimen0 by -.25ex%
%\ht0=\dimen0 \skew{4.5}\dot{\box0}}
%\def\ddvec#1{\setbox0\hbox{$\vec#1$} \dimen0=\ht0 \advance\dimen0 by -.25ex%
%\ht0=\dimen0 \skew3\ddot{\box0}}
%\endinput

% Nasledujici cast umoznuje sazeni tucnych sklonenych vektoru:

% tucna sklonena matematicka italika == \mib font
 \font\tenmib=cmmib10 \font\sevenmib=cmmib7 \font\fivemib=cmmib5
 \skewchar\tenmib'177 \skewchar\sevenmib'177 \skewchar\fivemib'177
 \newfam\mibfam
 \textfont\mibfam\tenmib
 \scriptfont\mibfam\sevenmib \scriptscriptfont\mibfam\fivemib
 \def\mib{\fam\mibfam\tenmib}

% Pozn: a takhle by se tvorily tucne symboly \bsy: (nutne odpoznamkovat)
% \font\tenbsy=cmbsy10 \font\sevenbsy=cmbsy7 \font\fivebsy=cmbsy5
% \skewchar\tenbsy'60 \skewchar\sevenbsy'60 \skewchar\fivebsy'60
% \newfam\bsyfam
% \textfont\bsyfam\tenbsy
% \scriptfont\bsyfam\sevenbsy \scriptscriptfont\bsyfam\fivebsy
% \def\bsy{\fam\bsyfam\tenbsy}

% Takze ted slouzi \mib pro prepnuti do tucneho mat. pismna,
% a pripadne \bsy pro sazeni tucnych symbolu

\let\oldvec\vec       % pristup k puvodnimu znaku
\def\vec#1{{\mib#1}}  % nova definice vektoru

% casova derivace vektoru: \dvec, \ddvec
\def\dvec#1{\dot{\vec#1}}
\def\ddvec#1{\ddot{\vec#1}}

\endinput