zapis ze schuzky tvurcu cstexu

Wagner, Zdenek WAGNER at icpf.cas.cz
Mon Apr 10 14:33:51 CEST 1995

Subject:      zapis ze schuzky tvurcu cstexu
Zapis ze schuzky tvurcu CSTeXu, konane dne 7.4.1995.

> 15. P. Sojka a Z. Wagner rozhodnou, zda v novem csTeXu ma smysl
> michat
>    dva latexy, tj. latex209 a latex2e. Znamena to technicke
> komplikace
>    (texinput soubory musi byt zvlast a je potreba pomoci env.
> promenne prepinat mezi prioritami jednotlivych texinput adresaru).
>    Navic je potreba vyresit s tim souvisejici otazku, zda pri
> instalaci
>    noveho cstexu vyzvat uzivatele, aby vymazal vse, co se tyka
> stareho latexu nebo radeji cely stary csTeX.

Schuzka byla oncas bourliva, nebot se resila spousta vaznych problemu
a proto asi zanikla moje argumentace, proc by nekdo mohl chtit dva
LaTeXy:

Duvod c. 1: Nekdo muze mit vlastni makra, ktera se hrabou hluboko do
vnitrnosti (ja sam takovy styl mam), a z proto nemuze pro preklad
takoveho dokumentu pouzit LaTeX2e.

Duvod c. 2: Zpomaleni prekladu. Mate-li vsichni 80486 66MHz nebo
lepsi, muzeme na starsi LaTeX zapomenout. Na 80286 je casto pomalost
na zavadu, napr. pri pouziti CWEB->LaTeX.

Duvod c. 3: Nemoznost (rozumneho) zpracovani VSECH dokumentu na 80286
(pokud jsme tento argument nezrusili jiz vyse). LaTeX2e vyzaduje
podstatne vice pameti nez LaTeX2.09, takze nektere dokumenty potrebuji
btex186.exe. Pro srovnani uvadim casy zpracovani cca 170 stran s cca
20 diagramy vytvorenymi balikem XYpic:

   tex386 na 486 66MHz (OS/2)            45s
   btex186 na 286 12MHz (DOS)            1 noc (presny cas nevim,
                                          nebot jsem spal)

Myslim, ze bychom se meli zachovat stejne, jako svet, tj. LaTeX2.09
nevyhazovat, ale take nepodporovat jeho dalsi rozvoj.

> 17. P. Sojka a Z. Wagner zvazi, jak se vyporadat s copyrightovymi
> pozadavky
>    autoru l2e na sireni latexu2e jako celek a v nezmenene podobe.

To neni problem. Nikomu se nebude chtit predelavat originalni
instalacni proceduru, takze se stejne l2e musi sirit kompletni.
CS podpora se pridava pomoci konfiguracnich souboru presne tak, jak je
popsano v originalni dokumentaci.

> 19. Styl czech.sty nebude obsahovat \def\v#1 jako dosud (viz bod
> 13).
>    Zpetna kompatibilita pouziti stylu czech bude na bazi csplainu
> resena a na bazi LaTeXu nevim.

Nejake zmeny jsou vyzadovany tim, ze LaTeX2e resi neco jinak. Pokud
neco neprehlednu, mela by byt zpetna kompatibilita zachovana i pro
prechod LaTeX2.09->LaTeX2e.

> Prosim pritomne, kdyby si vzpomneli, ze jsem neco do zapisu zapomnel
> dodat, aby to jeste napsali.
>
> Zapsal:   Petr Olsak

                              Zdenek Wagner______/

Please, notice the new address: <wagner at icpf.cas.cz>