ANNOUNCE: nova verse latexman

Petr Sojka sojka at daeron.ics.muni.cz
Fri Apr 7 17:41:27 CEST 1995

"Ladislav Bitto wrote:"
:
Do naseho archivu ftp.muni.cz:/pub/tex/local/cstug/bitto/latexman
jsem ulozil novou versi softwaru kolegy Bitta z nazvem latexman[ager]
Diky za prispevek do pokladnice softwaru souvisejiciho s [La]TeXem.
Zdravi
Petr Sojka

:
: Dobry den,
:
: mal som dost prace, tak mi dlhsie trvalo kym som doprogramoval do editoru tie
: veci, ktore som Vam chcel ponuknut. Mozno, ze uz ste zabudli o co sa jedna. Pre
: ilustraciu kratko co je tam nove. Ked si ho rozbalite v adresari c:\bll, tak
: ovladac s editorom pojde bez akehokolvek zasahu. Po stlaceni s ENTER ENTER sa
: Vam objavi v editore subor skuska.tex a mozete vyskusat pisanie v nom. Ked
: nahodou by ste chceli aj prekladat, view, print....., tak treba v subore
: configlt.bll prepisat nieco, aby ovladac nasiel prislusne subory (vo vacsine
: pripadov staci iba prepisat diskovu specifikaciu). Ked sam neviete (alebo
: nechcete) nastavovat sety pre Tex, ono by to malo fungovat aj v balicku Cstex
: (menu system, ktory napisal pan Olsak). Ja som ho sice neskusal nikdy, ale nic
: ma nenapada, preco by tam nemal fungovat.
:
:
: 1. sucasne su k dispozicii tri klavesnice (cize naraz 282 znakov bez
:    prepinania) a z toho sa da 141 znakov zapisat bez shiftu. To mnozstvo
:    bohato staci nato, aby sme vsetky znaky mohli zapisovat bez shiftu. Editor,
:    hoci nema v sebe diakriticke znaky, nepotrebuje uz ovladac klavesnice. Staci
:    iba ovladac obrazovky (napr. loadcsf.exe, ktory som aj pribalil).
: 2. prve pismeno v slove, ked sa napise dvakrat, prepise sa na velke. Ked sa
:    stlaci trikrat budu dve male (velke medzitym sa prepise na male).
: 3. ked v slove nie je ani jedno nediakriticke pismeno prepisu sa na cisla a na
:    znaky -=[]/ (ked ste ich obsadili s diakrit. znakmi)
: 4. skratky sa daju pisat s malymi pismenami, lebo F7 to otoci v poslednom slove
: 5. funkcia ctrlF3 zmeni cisla a znaky -=[]/ na diakriticke pismena a opacne v
:    poslednom slove
: 6. funkcia altF3 zmeni v celom texte `a, "s a podobne na jednoznakove
:    diakriticke pismena
: 7. v okoli cisiel vzdy napise cislo (ked je cislo pred, nad alebo za kurzorom)
: 8. vylepsil som automaticke pisanie vlniek (pozna uz Dr., fig. Fig. obr.....),
:    nepise vlnky ani v jednom prostredi pre matematiku, ked piseme math mode.
:
: Ked uvazime, ze kazdy, ktory este vobec nepisal, zacina tak, ze ukazovakom
: hlada pismeno, musime uznat, ze to je asi pre novacika najjednoduchsie.
: Naproti tomu naucit sa pisat vsetkymi 10-mi si uz vyzaduje pekelne
: sustredenie. Z toho mi vychadza, ze pravdepodobne vacsina PC-karov nepise
: vsetkymi 10-mi. Tymto ludom by ten novy sposob mohol vyhovovat (ked si este
: prizname, ze sme lenivi, tak este viac). Ja som tiez 20 rokov pisal tak ako som
: pisal, ale teraz uz mozem pisat jednoduchsie. Po cs-ky este jednoduchsie. Texty
: mozem pisat bez numerickej klavesnice (na Laptop-och, Notebook-och tusim
: numericka klavesnica ani nie je) a bez rucneho prepinania klavesnice.
:
:
:  9. automaticky prehodi klavesnicu na zvolenu pri otvarani vsetkych Latex-ovych
:     prostredi (ked som na nieco zabudol, opravim). Hoci prostredie je nizsie
:     zatvorene mozeme z neho rovnakym sposobom (F8) vyjst. Pritom zmeni pozadie
:     obrazovky na zvolenu farbu. S F8 mozeme aj otvarat/zatvarat $ alebo $$.
:
:
: 10. ked je oznaceny blok a ideme ho prelozit, tak to funguje ako doteraz. Ked
:     ale nie je oznaceny, tak sa spusti do hladania a nieco nam automaticky
:     oznaci. Podla akych kriterii to robi, to som Vam uz pisal. Takto stlacime
:     teda iba jednu jedinu klavesu (F6) a za 1.5s (386/33) vidime poslednu
:     rovnicu, tabulku, makro... a potom mozeme bez vsetkeho pokracovat v pisani
: 11. je tam este par malickosti ale tolko asi staci. Vsetko by malo byt v subore
:     latex.hlp.
:
:
: 12. Co by som chcel najblizsie pridat.
:     ked mi uz automaticky prehadzuje klavesnicu, bolo by dobre keby aj
:     kurzorove klavesy automaticky kontrolovali, ze kade prechadzame a
:     automaticky by aj vtedy prehadzoval klavesnicu. Uz som to zacal programovat
:     (sipka hore a sipka dole mi to uz robi) ale je to dost komplikovane pri
:     pagedown, pageup, pri skokoch v subore, pri oznaceni bloku..... Ale pokusim
:     sa o to, lebo potom by som mohol totalne zabudnut, ze treba niekedy aj
:     zmenit klavesnicu.
:
:
:                                     Ladislav Bitto
:                                          geoflabi at savba.sk
:
: