csTeX - dvips

Wagner, Zdenek WAGNER at icpf.cas.cz
Tue Nov 1 13:15:47 CET 1994

>    Dobre odpoledne,
> zkousel jsem si konverzi .dvi -> .ps pomoci dvips (verze zahrnuta v CsTeX
93)
> a pouziti fontu jako Times Roman, Helvetica a kdyz si pak prohlizim
dokument
> pomoci GhostScriptu chybi tam akcentovana ceska pismenka. Procetl jsem si
> navod k dvips a snad pouzivam virtualni fonty spravne takze bych si
myslel, ze
> by tam tahle pismenka mela byt. Nemam PostScriptovou tiskarnu abych
vyzkousel
> [...]
Nejsem si jist, zda fonty Times-Roman apod. jsou spravne udelany pro
GhostScript, je mozne, ze diakriticka znamenka tam chybi. Pokud jde o fonty
*.pfb, musite je take zapsat do psfonts.map, jinak je dvips nenajde. Pokud
je tam zavedete tak, aby dvips hledal soubor *.pfb, budou prevedeny do pfa a
vlozeny do postscriptoveho souboru. Pokud nebudete nikdy pouzivat vystup na
postscriptovou tiskarnu nebo osvitku, muzete se tvarit, jako by tyto fonty
byly rezidentni a umistit pfb tam, kde je umi najit GhostScript. Pak nebudou
pfa v postscriptovem souboru a GhostScript si umi nacist pfb rychleji. Navic
se mi na PC stava, ze pri cteni pfa z ps souboru se GhostScript na me 286ce
zhrouti, zatimco stejny dokument zpracuje bez chyby, pokud jej necham, aby
si sam nacetl pfb.

                              Zdenek Wagner______/

Please, notice the new address: <wagner at icpf.cas.cz>

The old addresses (i.e. <wagner at csearn.bitnet> and <wagner at earn.cvut.cz>)