desatinna ciarka

Anton Surda fyzisurd at savba.savba.sk
Mon Nov 7 14:04:03 CET 1994

Dobry den,

Kedze v anglictine sa pouziva desatinna bodka na oddelovanie celociselnej a
zlomkovej casti cisel a ciarka na oddelovanie jednotlivych poloziek, dava Tex
v matematickom mode za ciarku malu medzeru. Zial nasi uzivatelia Texu tejto
skutocnosti vacsinou nevenuju pozornost a v cs. texte pisu miesto
desatinneho cisla za sebou dve cele cisla. Nastastie v Texu sa taketo
problemiky daju riesit lahko a viacerymi sposobmi a medzi nimi vzdy existuje
jeden elegantny: staci na zaciatok textu napisat prikaz
\mathcode'\,="013B
(apostrof vo vyraze ma byt opacny; neviem ho napisat v joe editore)

  Navrhoval by som vyssie uvedeny prikaz zaradit aj do csTexu do prikazu
\chyph resp. \shyph.

Anton Surda