TeX pod Linuxem

Jan Kasprzak kas at muni.cz
Wed May 25 16:46:33 CEST 1994

:
: Ma nekdo z vas zkusenosti s TeXem pod linuxem ? Ja jsem se snazil
: pomoci initexu vyrobit csPlain a csLaTeX s pouzitim souboru z csTeXu,
: ale initex na me po chvili zarval ze se mu snazim vnutit nepismeno ve
: vzorech pro deleni.
: csTeX mam nainstalovany pro kamenickych cestinu.
: Prohlizeni hotovych dvi s ceskymi fonty pomoci xdvi ktere si potrebne
: fonty dogenerovalo ze zdrojaku z csTeXu bylo temer bez problemu
: (metafontu se nelibilo ^^Z na konci nekterych souboru).
:
	Mam presne stejne zkusenosti, ale rozchodit to je v podstate
hracka:

1)	^^Z na konci souboru proste smazte

2)	v CsTeXu je problem s tim, ze kategorie znaku
(a fonty) jsou v ISO-8859-2 (soubor extcode.tex), zatimco
hyphenation patterns (cesky vzory pro deleni slov :-)
jsou v kamenickych. Jako nejschudnejsi se mi jevilo
prevest hyphenation patterns do ISO-latin-2 a pracovat
kompletne v ISO-latin-2. Na druhe strane je take mozne
prepocitat kody znaku v extcode.tex (slozite :-).

3)	Je nutno odstranit ^^Z z koncu souboru a take CR/LF
v Metafontovych zdrojich zmenit na LF. mf to sice prelozi,
ale na kazdem radku nadava. Pokud pak bezi v xtermu,
zbytecne se zatezuje xterm i X-server.

	Hope this helps. Pokud budete mit jeste nejake dotazy,
pokusim se je zodpovedet (v ramci svych casovych moznosti :-)

-Yenya

P.S: Nevite nekdo o nejakem prohlizeci/printeru dvi souboru
pro UN*X, ktery by akceptoval fonty ve formatu *.fli z emTeXu?
Nechce se mi mit dvoje fonty (pro M$-DOS a Linux) a mit
na DOSovskem disku *pk fonty mi take pripada divne
(cmr10 pro 360dpi totiz nelze nazvat cmr10.360pk :-|)

--
Jan "Yenya" Kasprzak    \   while (*p++ = *q++) ;
Student of Comp. Sc.     \                         Dennis Ritchie