SliTex a chybejici fonty

Petr Olsak olsak at math.feld.cvut.cz
Mon Jan 31 16:53:57 CET 1994

> a) Zkousel jsem aplikovat SliTeX na prive pripraveny text
> pro folie. Hlasi, ze nerozumi prikazu \normalsize, ackoliv
> takovy prikaz v suuboru vubec neni. Kde najdu dokuentaci ke
> SliTeXu?

Dokumentaci ke SliTeXu je jedna kapitola v Lamportovi (LaTeX-- A
Document Preparation System) a podrobneji asi jen studium zdrojoveho
textu k LaTeXu a SliTeXu. Vas problem (mam dojem) souvisi s tim, ze
nemate natazeny styl, v nemz se teprve pojmy tykajici se fontu definuji.
Pro SliTeX se jedna obvykle o styl

\documentstyle{slides}

> b) 'Preklad' dokumentace v adreasari DOC pomoci Plainu nebo
> LaTeXu probehne bez problemu, ale prohlizeni je casto
> znemozneno chybejicimi fonty a to i v pripade, ze jsem
> zavedl vechny fonty pro rozliseni 300 a 360 dpi. Pomuze v
> tomto pripade MFJOB, s nimz bohuzel nemam zkusenosti?

I ja casto narazim na chybejici font. Pokud toho neni mnoho a pokud
si nejdu zrovna dokumentaci zaramovat, pak se mi osvedcilo na dotaz
ovladace na chybejici font odpovedet dvema znaky: $b
Od teto chvile si ovladac chybejici font necim nahradi nebo tam necha
prazdne obdelnicky. Pokud samozrejme pripravuji neco pro sazbu,
vsechny fonty musi existovat a pak je nutne pracovat s METAFONTem a
(pripadne) s mfjobem.

> c) Jak se orientovat v tak rozsahle dokumentaci?

Chce to trpelivost. Podle meho nazoru je vse psano v peti knihach
Knuth: Computers & typesetting, vol A--E a vse ostatni je jen variace na dane
tema.