LaserJet 4

Petr Sojka sojka at erebor.ics.muni.cz
Mon Feb 7 16:38:16 CET 1994

Dobry den,
: Dobry den,
:
: Zacal som pracovat na HP Laserjet 4P. Chcel by som sa podelit o
: informacie, ktore by som bol povazoval pred kupou tejto tlaciarne za
: uzitocne.
:
: Kvalita tlace je neporovnatelne lepsia ako na HP IIIP a blizi sa dojmu
: z vystupu z Linotronicu.
:
: Co ma vsak trochu zaskocilo je velkost vyslebneho 600dpi .hp filu, ktora
: je 100x vacsia ako u 300dpi pre HP III
: a asi 10x vacsia ako u .ps filu pre 846 dpi.
: Pri tvorbe filu som pouzil dvihplj.s  a prikazovy riadok podla receptu
: E. Mattesa sprostredkovaneho p. Sojkom. Vystupy sa takto stavaju na
: diskete prakticky neprenositelne.
:
: Dufam,ze toto nie je konecny stav a ze sa podari naprava ci uz pockanim
: si na dalsiu verziu dvihplj alebo vlastnymi silami.
EM jiz asi rok avizuje vezri driveru 1.4t, ale jiz si nepreje
byt tazan na release date.
Docasne reseni navrzene EM tiskne jako bitovou mapu celou stranku,
coz vede k vyse zminenym skutecnostem, coz u tisku na tiskarnu,
ktera neni bezprostredne pripojena k PC s dvihplj muze delat potize.

Vlastnimi silami by znamenalo napsat driver novy, nebot zdroje
EM neuvolnil (pres zadosti mnoha osob) a jediny jim napsany
zdroj, ktery obycejny smrtelnik uzrel je zdrojak qdtexvpl.

Nemam osobni zkusenosti s dvilj4, ale mozna by cesta
mohla vest timto smerem. Nema nekdo na tomto liste
zkusenosti s tiskem na HP4 pomoci dvilj4?

Jina moznost je dokoupit si ps karu, stahout si fonty
v outlinech (CM tak existuji) a pozivat dvips.

: Neviem si predstavit priciny, pre ktore by sa prislusny vystup mal
: zvacsit viac, ako 4x.

Jednou z pricin _muze_ byt jazyk PCL, ktery oproti postscriptu
neni tak kompaktni.
:
: Zdravi
: