Obrazky na Epson FX

Zdenek Wagner WAGNER at earn.cvut.cz
Fri Feb 4 15:11:08 CET 1994

On Fri, 4 Feb 1994 10:58:51 MET-1EET Vit Rocek said:
>    Dobry den,
>
>    Nevim, jestli se jiz nekdo nekdy zabyval problemem s importem obrazku
>typu BMP, GIF atd., a proto bych uvital, kdyby mi nekdo poradil:
>
>    V soucasne dobe neresitelnym problemem je import obrazku a jejich
>nasledny tisk na Epson FX. Jak jiste vite, tato tiskarna ma
>maximalni rozliseni 240x216 dpi.
>    Zkousel jsem prevod obrazku programem bm2font, ale bohuzel beznadejne.
>Tiskarna na me tvrdosijne `plivala' bud obrazky, ktere byli smrstene nebo
>roztazene. Dalsi problem nastal take pri zobrazovani na obrazovku.
> [...]

Program bm2font pouzivam velmi casto a s uspechem. Pri konverzi je ovsem
nutno parametry -v a -h nastavit rozliseni (standardni hodnote je 300, coz
pro jehlickovou tiskarnu neplati). Pri konverzi se obrazek rozklada na ctverce
o strane 1in (nebo 1/2in, pokud pouzijete -pn). Pocet ctvercu (nebo obdelniku
na krajich) zavisi na rozliseni. Ja jsem pouzival kontrolni tisk a preview
v rozliseni 360 (pro tiskarnu STAR LC 24) a finalni tisk na HP LaserJet II
s rozlisenim 300. Mel jsem tedy obrazek zkonvertovany do dvou fontu a na
zacatku dokumentu jsem pouzil napr:

›lasertrue  % vystup na LaserJet
›iflaser
  ›input ljobraz
›else
  ›input obraz
›fi

bude se mi zobrazovat obrazek s rozlisenim 360 (po ›newif je nastaveno
›laserfalse).

Je vsak nutno poznamenat, ze polotonove obrazky nevyjdou dobre ani pri 300dpi,
protoze to tiskarna proste nezvladne. Dale je nutno pri konverzi nastavovat
zkusmo ruzne parametry (viz dokumentace k bm2font), coz se bez vlastni
laserove tiskarny dela dosti nepohodlne. Jednoduche kresby zvladne bm2font
velmi snadno, ale pri zpracovani nascanovanych fotografii ma asi chudy student
smulu.

Doufam, ze jsem alespon trochu pomohl.

,~~~/        /`               /     /|      /~~~
   /        /           |_/  /__/  ' |     /
  /     /~~/ /~~/ /~~/ /~~/ /\       | /| / /~~/ /~~/ /~~/ /~~/ /~~~
                              Zdenek Wagner______/

Some gateway between me and you may garble backslash. It will appear
on your screen as › due to problems with EBCDIC <--> ASCII conversion.
It has already been corrected on SOME gateways.

The domain `.cs' does no longer exist and was replaced by `.cz'.
Valid addresses are:     <wagner at csearn.bitnet>
                         <wagner at earn.cvut.cz>
                                           ^^