CSED

Petr Skoda skoda at pleione.asu.cas.cz
Wed Nov 24 23:14:22 CET 1993

On Tue, 23 Nov 1993, Pavel Sevecek wrote:

> Vazeni uzivatele TeXu,
>    P.Sojka mi forwardoval nektere pripominky, ktere zaznely v tomto liste
> na adresu CSED. Proto take timto zpusobem odpovidam.
>
> Vzhledem k tomu, ze P.Skoda me a soucasne "kompetentni cinitele" vyzyva
> k dodrzovani smlouvy, vzal jsem do ruky uvedenou smlouvu.
> Dovolim si citovat nektere body, myslim, ze pak se rada veci dostane do jineho
> svetla:

Nedostane, protoze jako radovy clen CSTUGu jsem se nikdy vlastne
nedozvedel, co vlastne je onim omezenim. Predpokladam, ze pokud neco je
inzerovano v nabidce (menu ) programu melo by to fungovat. A budicek neni
jenom v menu (to prvni zleva) ale i v Helpu. Navi po CTRL-O B se objevi
radek, kam mam zadat cas. Zadam , cekam ..... Az se nastvu. :-( a napisu
vyhradu. (Navi sami recenzenti, kteri meli vedet, co ma program umet,
budicek zkouseli, takze to asi nebylo nikde zdurazneno, ze tam nemam nic
vkladat, abych se nedivil ;-)  )

> 1.1 Rozsah a popis programoveho vybaveni:
> (a) Textovy editor CSED s omezenymi funkcnimi moznostmi pro potreby porizovani
>     textu pro TeX. Nabyvatel se vsemi sjednanymi omezenim souhlasi.

Nabyvatelem je CSTUG, tedy my vsichni (souhlasilo se na valne hromade,
ale explicitni vycet omezeni nebyl podan - jen vagni, ze tam neco neni
(mozna byl jmenovan tisk .. )

> 3.3 Reklamace funkcnosti musi byt podana pisemne nabyvatelem vcetne presne
>     specifikace vady a pozadavku na odstraneni. Opravneny clen sdruzeni provede
>     reklamaci a povede dalsi jednani o odstraneni chyby s autorem. .....

To jsem prave chtel,aby ten, kdo je opravneny, toto provedl. Je to asi
Karel Horak ?

> Verse CSEDu byla omezena jednak z toho duvodu, ze rada funkci nebyla potreba
> (typy pisma, hlavicky, paticky, ...), jednak vzhledem k vysi licencniho
> poplatku. Jak je receno ve smlouve, nabyvatel se vsemi omezenimi souhlasi.
> K temto omezenim krome tisku, typu pisma atd. patri take formatovani
> odstavcu, konverze pismen v ramci bloku ci budicek. Pokud v dokumentaci
> zustala nejaka zminka o budicku, je to jiste opomenuti, za ktere se omlouvam.

Nejen v dokumentaci, ale i v menu a helpu  - viz vyse.

> [...]
> (nebo snad 2.5 ?? - ani nevim), mohou se v kontextu soucasne doby jevit
> jako zbytecna, ne-li jako schvalnost. Protoze nemam nejmensi zajem na tom,
> aby uzivatele TeXu "nemeli neco tak komfortni", navrhuji nasledujici reseni.
>
> Pokusim se do konce listopadu vratit do TeXove verse CSEDu nektere zminovane
> funkce. Souhlasim s tim, ze se jedna o drobnosti, ktere potesi. Jedna se
> o budicek, hodiny, konverse pisma, snad i neco dalsiho - musim se na to
> nejdrive podivat. Pokud jsem dobre pochopil, chysta se zmena archivu na

Jsem rad, ze autor je ochoten vyjit vstric i bez formalit a navic nad ramec
puvodni smlouvy. Jak jsem jiz predestrel drive, je CSED velmi dobry
editor pro zacatecniky a bylo by skoda ho nechat v polovicnim stavu.
Navic by to mohla byt i dobra reklama pro komercni zajemce z rad skol ...
na plnou verzi i s formatovanim odstavcu a tiskem.

Hlavne ale je treba opravit nemoznost nastaveni anglicke klavesnice
(resp. jeji ulozeni) a primlouvam se i za moznost nastavit levy okraj a
jejich zobrazeni.

> Ze smlouvy take nijak nevyplyva, ze by bylo mozno sirit dokumentaci
> v elektronicke versi. To by bylo dobre upresnit.
>
> Soucasna verse CSEDu pro TeX, kterou jsem posilal do CSTUGu, ma velikost
> 125024 bytu. Pokud se siri nejaka jina, nemam co bych dodal.

O te byla rec .

> Omlouvam se, ze zatezuji ctenare tohoto listu temito detaily, protoze vsak
> byly zminovane "chyby" prezentovany timto zpusobem, nemam jinou moznost.

Ukladani parametru bez ulozeni konfigurace klavesnice JE chyba !!!

> Osobne se domnivam, ze by bylo lepsi podobne nejasnosti resit interne tak,
> jak je specifikovano v citovanem bode 3.3 smlouvy. Jak asi kazdy vi napr.
> z valne hromady uzivatelu TeXu, mohou byt nazory na funkce editoru dosti
> ruznorode, mnohdy az protichudne. Kazdy editor je proto jakymsi prusecikem
> nazoru autora, uzivatelu, ale take casovych moznosti a dalsich okolnosti.

O tom bylo polemiky dost a nezbyva nez souhlasit.

> Dekuji za pochopeni.
>
> 			Pavel Sevecek
> 			email: pavel at ics.muni.cz

Chapu, a jsem rad, ze bude CSED doveden k dokonalosti ;-)

Omlouvam se ctenarum listu za napul osobni vyhrady, ale domnivam se, ze
je to bude zajimat taky (alespon nektere )

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 85201, l. 361      *
*  Stelarni oddeleni                          (02)   724525             *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (02)   881611             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda at sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            aststel at csearn.bitnet     *