CSED

Pavel Sevecek pavel at muni.cz
Tue Nov 23 19:33:48 CET 1993

Vazeni uzivatele TeXu,
   P.Sojka mi forwardoval nektere pripominky, ktere zaznely v tomto liste
na adresu CSED. Proto take timto zpusobem odpovidam.

Vzhledem k tomu, ze P.Skoda me a soucasne "kompetentni cinitele" vyzyva
k dodrzovani smlouvy, vzal jsem do ruky uvedenou smlouvu.
Dovolim si citovat nektere body, myslim, ze pak se rada veci dostane do jineho
svetla:

1.1 Rozsah a popis programoveho vybaveni:
(a) Textovy editor CSED s omezenymi funkcnimi moznostmi pro potreby porizovani
    textu pro TeX. Nabyvatel se vsemi sjednanymi omezenim souhlasi.

3.3 Reklamace funkcnosti musi byt podana pisemne nabyvatelem vcetne presne
    specifikace vady a pozadavku na odstraneni. Opravneny clen sdruzeni provede
    reklamaci a povede dalsi jednani o odstraneni chyby s autorem. .....

Verse CSEDu byla omezena jednak z toho duvodu, ze rada funkci nebyla potreba
(typy pisma, hlavicky, paticky, ...), jednak vzhledem k vysi licencniho
poplatku. Jak je receno ve smlouve, nabyvatel se vsemi omezenimi souhlasi.
K temto omezenim krome tisku, typu pisma atd. patri take formatovani
odstavcu, konverze pismen v ramci bloku ci budicek. Pokud v dokumentaci
zustala nejaka zminka o budicku, je to jiste opomenuti, za ktere se omlouvam.

Vzhledem k tomu, ze vyse zminena omezeni byla dohodnuta zhruba pred 1.5 rokem
(nebo snad 2.5 ?? - ani nevim), mohou se v kontextu soucasne doby jevit
jako zbytecna, ne-li jako schvalnost. Protoze nemam nejmensi zajem na tom,
aby uzivatele TeXu "nemeli neco tak komfortni", navrhuji nasledujici reseni.

Pokusim se do konce listopadu vratit do TeXove verse CSEDu nektere zminovane
funkce. Souhlasim s tim, ze se jedna o drobnosti, ktere potesi. Jedna se
o budicek, hodiny, konverse pisma, snad i neco dalsiho - musim se na to
nejdrive podivat. Pokud jsem dobre pochopil, chysta se zmena archivu na
prosinec, takze by se to melo stihnout.

Ze smlouvy take nijak nevyplyva, ze by bylo mozno sirit dokumentaci
v elektronicke versi. To by bylo dobre upresnit.

Soucasna verse CSEDu pro TeX, kterou jsem posilal do CSTUGu, ma velikost
125024 bytu. Pokud se siri nejaka jina, nemam co bych dodal.

Omlouvam se, ze zatezuji ctenare tohoto listu temito detaily, protoze vsak
byly zminovane "chyby" prezentovany timto zpusobem, nemam jinou moznost.
Osobne se domnivam, ze by bylo lepsi podobne nejasnosti resit interne tak,
jak je specifikovano v citovanem bode 3.3 smlouvy. Jak asi kazdy vi napr.
z valne hromady uzivatelu TeXu, mohou byt nazory na funkce editoru dosti
ruznorode, mnohdy az protichudne. Kazdy editor je proto jakymsi prusecikem
nazoru autora, uzivatelu, ale take casovych moznosti a dalsich okolnosti.

Dekuji za pochopeni.

			Pavel Sevecek
			email: pavel at ics.muni.cz