problémy s obrázky v textu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Oct 25 12:31:50 CEST 2004

On Mon, 25 Oct 2004 simkot at seznam.cz wrote:

> Dobrý den,
> prosím, jak mohu upravit v latexu obrázek, aby byl obtékán, když používám
> balíček float? Za normálních podmínek je k tomu dobrý wrapfig, ale v případě
> floatu se to asi bude bít. Taky se mně vyskytl problém se zvětšením obrázku

Dela to napr. prostredi floatingfigure. Nevim presne, jak se ten balicek
jmenuje, kvuli starym systemum (DOS) je jmeno nejak zkraceno na 8 znaku.

> na stránce na maximum, tj. při dotažení ke kraji zrcadla. Hodí mně to hned
> obrázek až za kapitolu. Nevím, zda to není nějakým vnitřním nastavením

To souvisi s nastavenim LaTeXovych parametru \topfraction, \bottomfraction
a \textfraction. Pokud chcete, aby se libovolne veliky obrazek vesel na
libovolnou stranku, pouzijte:

\renewcommand\textfraction{0}
\renewcommand\topfraction{1}
\renewcommand\bottomfraction{1}

Jako specifikaci umisteni pouzijte [bt] nebo [hbt]. Pokud pouzijete napr
jen [t] a LaTeX nenajde vhodne misto nahore, odsune prislusny float i
vsechny nasledujici na konec kapitoly.

> okrajů obrázků při vkládání do textu, který má v sobě includegraphic. Já to
> v manuálu k includegraphic hledala, ale našla jsem tam jen něco k nastavení
> šířky, ale délky už nikoliv. A ještě jedna věc, která souvisí s obrázky -
> mezery mezi obrázky a popisky nejsou na všech stránkách stejně velké, někde
> je mezera větší, někde menší. Taky jsem tento problém hledala v popisu
> balíčku caption, ale k tomu tam nic detailního není. Díky moc za jakékoliv
> rady ještě jednou v této konferenci.

Nekde je nastavena gumova mezera, tj. nejaky \vskip nebo \vspace obsahuje
"plus" a/nebo "minus". Tuto mezeru je nutno predefinovat.

> Mgr. Simona Kotlárová
> Státní okresní archiv
> Smetanova 351
> Strakonice 386 01