vyplneni formulare v cslatexu

Zdenek Wagner wagner at cesnet.cz
Mon Oct 18 15:54:42 CEST 2004

On Mon, 18 Oct 2004 stbulicek at email.cz wrote:

> Takze, abych to nak uzavrel vsechno, ze strany latexu, funguje tak jak ma. Problem je v tom, ze formular ma pres 62 radku ktere je treba vyplnit a abych nemusel merit 62 policek pravitkem tak jsem to chtel udelat tak, ze normalne lamu radky.
>
> Mim nezkusenym okem se mi zdalo, ze radek ma 4mm. Neni to vsak pravda par kotrolnich mereni ukazalo ze 3 radky ~ 4,3mm; 22 ~ 3,27mm; 29 ~ 2,9mm; 55 ~ 3,2mm atd. A vubec se to nahore nejak roztahuje a smerem ke stredu zdrcava a naopak. Jdu to tedy stejne udelat tak, ze to vsechno zmerim a udelam boxem pozice.

Ja bych postupoval takto:

1. naskenoval bych prislusnu formular (klidne v nizkem rozliseni, pri
ladeni mi na kvalite nezalezi).

2. zvolil bych si vhodny referencni bod

3. pouzil bych prostredi pspicture, protoze v \rput lze pouzivat i
desetinna cisla

4. jako prvni bych s prislusnym referencnim bodem zobrazil naskenovany
formular, prevedl do PS a zobrazil v gsview

5. mysi bych si nameril souradnice, ktere bych pouzil v jednotlivych \rput

6. vyplneny formular bych opet zobrazil v gsview, zkontroloval, zda to
sedi, pripadne opravil souradnice v \rput tak, aby to dobre vypadalo

Myslim, ze je to jednodussi a rychlejsi nez odmerovani boxu pravitkem.
Navic ma kazdy \rput vlastni souradnice, takze se pripadna chyba mereni
nebude akumulovat.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at cesnet.cz