Neproporcionalni narrow font

David Jez dave.jez at seznam.cz
Tue Oct 5 15:03:02 CEST 2004

> Je to zoufalstvi, nebot se tim przni puvodni navrh fontu a meni
> jeho svetlost. Je to stejny rozdil jako mezi pravymi a nepravymi
> kapitalkami -- zmeni se svetlost vuci ostatnim fontum v rodine.
> Zuzeni pismene "n" by napriklad melo spocivat ve zkraceni obloucku ale
> pri zachovani tloustky driku (coz pri linearni transformaci na urovni
> PostScriptu neni dodrzeno).
  Presne tak, hlavne je to tedy poznat u nekterych pismen a od urciteho
stupne pisma. Pokud pises stupnem 10, 11, moc rozdilu mozna neuvidis
(zjemnovani, bezny papir a vhodne naplivany inkoust to setre). Ale pokud
mas kvalitni tisk a pokud budes tisknout rekneme pisma stupne 17, 24 nebo
vyssi tak urcite uvidis i bez svidrani rozdil. Jak v kapitalkach, tak pri
zuzeni.
  Na druhou stranu tazatel se ptal na neproporcionalni pismo, pri vhodne
zvolenem fontu (stejna sirka tahu a uzsi vodorovne linky) by vysledek
mohl vypadat celkem dobre.
  Jeste me napadlo, ze na zuzeni by se dala napsat nejaka docela rozumna
heuristika ktera by brala v uvahu pravidla kdy a jak menit proporce.
Ne ze by to slo pouzit na vsechny mozne pisma, ale bylo by to porad lepsi
nez linearni transformace. Nicmene to neni prace na odpoledne...

> s uctou a pozdravem
> --ps
  s pozdravem,
 E-mail: dave.jez at seznam.cz