ConTeXt

Ing. Miroslav Saferna saferna at vokd.cz
Tue Oct 19 12:38:05 CEST 2004

Dobry den.

Zjistil jsem, ze pro muj konkretni ucel je asi optimalni ConTeXt. Tak
jsem se o nej zacal zajimat a ucit se jej. Neda se rict, ze jsme
znalec,jsem v pocatku. Nicmene mam nekolik poznamek:

- dokumentace , jiste jiz drive publikovane chyby s kterymi se toho moc
nedela, ale zejmena mi chybi pro zacatecniky kucharka stylu Rybicka
- oficialni manualy v pdf, nevim proc ale na mem L. a v Galeonu mi nejak
divne funguji. Nejedou intel. odkazy, takze kdyz chci neco najit a jsem
na zacatku tak proste drzim stále stejnou klavesu nebo roluji koleckem
na mysi az doskakam na potrebnou stranku dle obsahu. Mozna mam neco blbe
nastaveno a nechce se mi tisknout stovky stran manualu. Navic jdu
metodou pokus omyl podle ukazkovych vzoru a pretukavat syntaksi neni
zrovna produktivni ( neumim vykopirovavat zdrojak z pdf ). Jsou tedy
nekde dostupne manualy v jine forme nez pdf, pripadne jen ukazky
zdrojaku.
- pocesteni - nejdrive jsem zajasal pak vystrizlivel. Pri generaci
formatu jsem si vsiml odvolavky na babel. Jak to tedy je? Lze pouzit
csplain jako v cslatexu? Jsem realista - viz znak paragraf \S . Nicmene
reseni tohoto problemu se mi nepodarilo vygooglovat.
- editor . Jiste spravny guru pise ve vimu pripadne necim podobnym. Ja
si ale v LateXu zvykl na KiLe. Je neco podobneho pro CONTEXT ?

Jiste komunita , ktera by C. vyuzila neni velka a navic je setrvacnost.
Mnohym postaci LateX, spicky pisi v csplainu nekdo se snazi naroubovat
na cs prostredi LyX ( kdybych byl reditel a vybiral si sekretarku, tak
by musela psat dopisy v LyXu ). Mnozi absolventi na skole pouzivali
Latex a v praxi zpohodlněli. Já jsem samorost rostouci opacnym smerem.
Zaverem bych chtel pozdravit pana Kvasnicku, ktery C. asi nejvice
propaguje.

Ing. Miroslav Saferna
VOKD, a.s.
saferna at vokd.cz