verbatim.sty a kodovanie Windows

Zdenek Wagner - Ustav chemickych procesu AV wagner at cesnet.cz
Mon Jan 17 15:36:56 CET 2000

On Mon, 17 Jan 2000, Jan Busa wrote:

> Vazeni kolegovia,

Podivejte se do starsich Zpravodaju, v jednom z nich je krasny clanek
"Putovani pismene \v{r} z klavesnice na papir", kde Petr Olsak dukladne
vysvetluje, jake konverze se v TeXu odehravaji. Dalsi informaci najdete v
jeho clanku o encTeXu.

Strucne shrnuto: ke konverzi muze dojit pri nacitani a muze vzniknout
TeXova sekvence nebo aktivni znak. Pokud by vznikala primo TeXova sekvence
(to umi napr. emTeX), poznalo by se to v prostredi verbatim. Pri
zapisovani do souboru TeX zjistuje, zda je znak tisknutelny. Pokud ano,
vytiskne jej primo (tedy opet po pripadnem prekodovani), pokud ne,
vytiskne jej v zobakovem tvaru ^^e1. EncTeX umi tyto atributy menit novymi
primitivy kdykoliv, emTeX pro takovou zmenu vyzaduje napsani jine TCP
tabulky a nove vygenerovani formatu, nektere implementace vyzaduji upravy
ve zdrojaku a novou kompilaci TeXu.

Reseni Vaseho problemu je ale snadne a je to pouzito v jedne z mych
LaTeXovych kucharek. Ten clanek s vysvetlenim se jmenuje dodatek k minule
casti (nebo podobne). Resim to tak, ze prislusne prikazy jsou zapsany ve
zvlastni souboru, ktery jednou nacto pomoci \input (makra se provedou) a
pro ucely tisku je nactu makrem \VerbatimInput.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner at mbox.cesnet.cz  or  wagner at icpf.cas.cz

see also http://www.icpf.cas.cz/wagner/
         http://members.xoom.com/z_wagner/