verbatim.sty a kodovanie Windows

Jan Busa busaj at ccsun.tuke.sk
Mon Jan 17 13:44:46 CET 2000

Vazeni kolegovia,

narazil som na zaujimavy problem a bol by som rad, keby mi ho niekto z Vas
pomohol vyriesit.

Prekladal som do slovenciny Nie prilis strucny uvod do LaTeX2e (mimochodom
je samozrejme k dispozicii). Ked som pracoval v Kamenickych, vsetko bolo OK,
ale pani Chlebikova ma poziadala, aby som to dodal (ak sa da) v kodovani
Windows.

Prekodoval som zdrojove texty a preTeXoval s novym formatom. Pri vystupe som
narazil na jednu chybu - autori vytvorili prostredie example, ktore zapise
do pomocneho suboru kus textu a potom ten kusok 2 razy napise do dokumentu.
Raz normalne TeXovsky a raz s pouzitim verbatim.sty. To druhe nedopadne
dobre. Pozrel som si ten pomocny subor a v pripade kodovania zdrojaku
Windows sa tam objavia znaky typu ^^e1  .. a pod. Teda chyba je pri zapise
parametra do suboru. Tusim, ze chyba suvisi s vnutornym kodovanim TeXu
(niekde v popise pana Olsaka som cosi take zazrel), mozno nieco ine.

V kazdom pripade je teda zaujimave, ze vysledok TeXovania zavisi od
kodovania. Iste to je tym externym suborom.

Kto by mi vedel poradit, ako by som mohol problem jednoducho vyriesit?
Nechce sa mi prerabat prostredie example, hoci tak by to slo,
\begin{verbatim} \end{verbatim} funguje normalne. Tych prikladov je tiez
dost. Dakujem za pomoc

   Jano Busa (busaj at tuke.sk)