jmena v BibTeXu

Jaromir Kuben kuben at scova.vabo.cz
Mon Jan 10 10:15:44 CET 2000

> Dekuji panu Kubenovi, je to presne to, co jsem chtel. Bohuzel ale nechapu,
> proc to takto funguje.
>
> Jestli tomu dobre rozumim, pak nasi definici \def\Ch{} pouze nadefinujeme
> prazdne misto. To pak pri zadani v databazi {\Ch Ch}ristoph skutecne vede
> k tomu, ze se objevi inicial Ch. a ne C. jak jsem si pral.

Ano a soucasne to spravne tridi. Proc to tak funguje?
To mate popsane v btxdoc.dvi. Special charakter je tvoren vsim, co je za
levou slozenou zavorkou na nejvyssi urovni (tj. neni vnorena) bezprostredne
nasledovanou zpetnym lomitkem. Tedy to co uvadite nize, neni specialni
znak a chova se zcela jinak. Jak, to byste mel z dokumentace take vycist.
Specialni znaky se pouzivaji podle dokumentace na 3 veci, jedna z nich
je osetreni akcentovanych pismen, druha zmena usporadani pri trideni a treti
prave pro zahrnuti vice znaku do jednoho (coz je to nase nestastne ch),
protoze bibtex chape specialni znak jako jedno pismeno.
Jak presne nalozi s jednotlivymi symboly ve specialnim znaku, je popsano
v uvedene dokumentaci.
Hlubsi poznatky pak najdete v btxkak.doc.
Rozsahly popis bibtexu je take v knize LaTeX Companion.

Zdravi
       Jaromir Kuben