Nepresny BoundingBox

Anton Surda fyzisurd at nic.savba.sk
Thu Jan 20 18:09:44 CET 2000

Dobry den,

Nedavno som nadhodil temu malo presnych BoundigBoxov v Postscripte.
Najviac
to vadi pri kresleni ramceka okolo fotografie, ked castokrat vznika
medzera medzi ramom a obrazkom. Dakujem za upozornenie na software, ktory
ich robi presnejsie.

Najlepsie riesenie je vsak, ked sa da urobit priamo v texte, co  ale asi
nejde spravit uplne perfektne. Na konci mailu zaradenemu makru padne za
obet 1bp na kazdej zo styroch okrajov fotografie. Pri povodne nepresne
urcenom BB mozno o trochu menej alebo viac. To vsak v drtivej
vacsine pripadov mozno obetovat.  Modifikuje  epsf.tex
predefenovanim jedneho makra tak, ze urci nove, uplne presne  okraje
(avsak len v celociselnych nasobkoch bp) a zvysok fotografie oreze.
Pre iny styl ako epsf sa zrejme da postupovat analogicky.

Zdravi

A. Surda

P.S. Vzdy, ked listujem niektorou z knih p. Olsaka mi napadne navrhnut
kolegom z Brna, aby knihy nechali viazat v Bratislave. (Pochytili ma dost
neprijemne predtuchy, ked som sa dopocul o pripravovanej reedicii TBN)

\newcount\epsfts
\def\epsfgrab #1 #2 #3 #4 #5\\{%
\def\epsfllx{#1}\ifx\epsfllx\epsfempty
      \epsfgrab #2 #3 #4 #5 .\\\else