[cstex] Definice znaků

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Sun Jan 24 21:15:43 CET 2021

Dobrý den,

záleží na tom, jak řešíte vstupní kódování. Znaky z UTF-8 totiž mohou
zabírat až 5 byte, ale pokud máte klasický TeX, pak znak musí mít 8
bitů, tedy 1 byte. Podle chybové zprávy předpokládám, že používáte
encTeX. Ten překládá UTF-8 do jednobytového kódování fontu (T1, IL2,
apod). Petr Olšák ovšem do kúdovacích tabulek definoval jen znaky
používané v češtině a slovenštině, není tam celý Unicode. Pro neznámé
znaky to hlásí příslušnou chybu. Pokud potřebujete něco
komplikovanějšího než jen česká a slovenská písmena, je lepší používat
XeTeX a kód, který příslušná písmena má bez nutnosti definic aktivních
znaků a maker.

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml
http://icebearsoft.euweb.cz