[cstex] Prosba

Petr Olsak petr at olsak.net
Mon Jan 13 14:01:18 CET 2020

Dobrý den,

pokud je vyčnívající řádek nahoře i dole, dá se vysázet do boxu celá
matice, pak mu redukovat výšku i hloubku o jeden řádek, pak k ní přidat
závorky. Sazba zůstane s centrovanými závorkami na matematické ose, není
tedy třeba dále experimentovat s \lower...\box0.

Například takto:

\def\|{&\kern-.5em\strut\vrule\kern-.5em&}
\def\smatrix#1{\setbox0=\hbox{$\displaystyle\matrix{#1}$}
    \setbox1=\hbox{} \ht1=\ht0 \dp1=\dp1 \reduce\ht0  \reduce\dp0
    \box1 \left(\box0\right)
}
\def\reduce#1#2{\dimen0=#1#2 \advance\dimen0 by-\baselineskip #1#2=\dimen0 }

$$
   \smatrix{S_1 & S_2 & S_3 \cr
            11  & 12  & 13  \| 10 \cr
            21  & 22  & 23  \| 20 \cr
            31  & 32  & 33  \| 30 \cr
            s_1 & s_2 & s_3
}
   \matrix{R_1 \cr R_2 \cr R_3}
$$

Box1 je v makru použit, aby zůstala zachována výška sazby.

Zdravím

Petr Olšák