[cstex] Nast

Zdenek Wagner zdenek.wagner at gmail.com
Tue May 21 10:42:43 CEST 2019

Dobrý den,

já jsem nikdy nepoužil beamer, vždy jsem si poster dělal sám vlastními
makry. Pro nastavení formátu papíru používám vlastní balíček
zwpagelayout (je v TeX Live i v MiKTeXu), takže pro formát A1 na výšku
by to bylo:

\documentclass{article} % nebo jakýkoliv jiný
\usepackage[a1,margins=25mm,strictheight]{zwpagelayout}
\pagestyle{empty}

Pro vícesloupcovou sazbu používám nejčastěji balíček multicols

Je vhodné použít vektorové fonty, které jsou dostupné v libovolné
velikosti. Pro poster obvykle definuju velikost raději v mm nebo v cm,
ne v pt. Pokud budete psát matematické rovnice, musíte si změnit i
matematické velikosti. Pokud si nechcete hrát s nastavením matematiky,
použijte hned za \begin{document} přepnutí na písmo dostatečně velké
pro poster, třeba \LARGE.

Zdeněk Wagner
http://ttsm.icpf.cas.cz/team/wagner.shtml
http://icebearsoft.euweb.cz

út 21. 5. 2019 v 7:53 odesílatel doc. RNDr. Stanislav Palúch, CSc.