[cstex] Zúžení textu v nadpisu při finální úpravě

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Sat May 18 09:57:25 CEST 2019

Dobrý den.
Dělám finální úpravy dokumentu a na několika místech v textu dojde k zalomení nadpisu “jen kvůli jednomu písmenku”. Lze nějak dosáhnout nepatrného “smrštění” vysázeného textu, když nelze nějak rozumně modifikovat  text nadpisu? Zkoušel jsem nějaké mikrotypografické balíčky, ale vzhledem k tomu, že překládám dokument LuaLaTeXem, tak se mi žádné z řešení nepodařilo zprovoznit.
Možná by stačilo rozšířit nepatrně jen daný nadpisový řádek, bez ohledu na okraj stránky, vizuálně by to bylo pro mne lepší, než to zalomení a ponechání jednoho slova nadpisu na dalším řádku...
Díky za tipy.
Jarda Hajtmar