[cstex] Sazba trojčlenky v Plainu

Jaroslav Hajtmar hajtmar at gyza.cz
Wed Jun 19 13:59:33 CEST 2019

Dobrý den.
Chystám se sázet nějaký text, v němž se objevuje řešení úloh na přímou a nepřímou úměrnost. Rád bych se zeptal, zda někdo z konference se touto záležitostí nezabýval. Každopádně jsem něco googlil a našel jsem ukázku toho, že to zcela jistě někdo již řešil pomocí LaTeXových maker:
\priume{825}{100\,\%}{16}{x\,\%}
\nepriume{1\,215}{41\,\%}{22\,468}{x\,\%}
\nepriumevpravo{170\,\%}{2\,500}{x\,\%}{15}
Viz. http://www.pocitejtesnami.cz/manual-trojclenka.php

Definice v LaTeXu tam jsou přístupné, nicméně bych raději řešení v plainu, která následně vesměs dobře fungují v ConTeXtu. Nemáte, prosím, někdo řešení nebo inspiraci pro zobecnění, než se do řešení  pustím sám?

Díky a jsem s pozdravem.

Jaroslav Hajtmar